DERS ADI

: Psikomitoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4031 Psikomitoloji SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İNCİ BOYACIOĞLU BAL

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Öğrencilere mitolojik ve dinsel dinamiklerin psikolojik kaynaklarını ve anlamlarını göstermek, dolayısıyla psikohistorik unsurların önemini kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mitolojik/dini kuralların, emirlerin, arınma mekanizmaların psikanalitik açıdan süper-egoya tekabül ettiğini anlar.
2   Mitolojik/dini kuralların, emirlerin, arınma mekanizmaların ters-düz ediliş mekanizmalarının toplumsal huzur bağlamında son derece önemli esriklik olgusuna tekabül ettiğini kavrar.
3   Psikolojik açıdan incelendiğinde bütün dini ve mitolojik sistemlerin evrensel bir standarda işaret ettiğini kavrar
4   Genel anlamda dini sistemlerin, toplumların ve kişilerin bireyselleşme sürecine katkıda bulunduğunu ayırt eder.
5   Dinin psikanalitik açıdan idin rasyonalize edilip ego inşasına katkıda bulunduğunu kavrar
6   Mitolojiyle psikolojinin, hep aynı materyali, farklı yorumlamalarla ele aldığı savından yola çıkarak bireysel ve -masal, mit, destan gibi- kolektif metaforik öyküleri, psikodinamik kuram ve yöntemlerle okuyabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Kültür ve Doğa veya süper-ego ile id in savaşı
3 Kültürlenme süreci veya birey olma: Apollonik dinamik
4 On Emir, Kurallar, Ritüeller, Toplumsallaşma
5 Peygamber ve Kahraman
6 Doğaya geri dönüş veya Regresyon
7 Regresif prensipler: Dionysos ve Esriklik
8 Vize
9 Karneval, Cadılar Bayramı veya Kozmos un geçici Kaos a dönüşümü
10 Din, Mitoloji ve Sanatta Güzel ve Çirkin
11 Ego: Süper-Ego ile İdin dengesi
12 Bireysellik prensibi ve akkültüre olmuş insan
13 Değişik pantheonların sorunsal bağlamında karşılaştırılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Joseph Campbell: The Hero with a Thousand Faces, London, 2012.
Camille Paglia: Sexual Personae, New York, 1992.
Erich Neumann: The Great Mother. An Analysis of the Archetype, Princeton, 1972.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve Final sınavı

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı, sınav tarihine kadar edinilen bilgi ve becerilerin kullanımına yönelik sorular üzerinden değerlendirilir.
2. Final sınavı, tüm dönem içi işlenilen konularla ilgili sorular üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Vize ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevzat.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.135455
ÖK.235455
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555
ÖK.6