DERS ADI

: Alan Uygulamaları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4025 Alan Uygulamaları I SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı klinik ön görüşme becerilerinin kazanılmasını sağlayacak bireysel uygulamalar yapılması, uygulamaların gözden geçirilmesi ve değerlendirme raporu yazılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik değerlendirmede temel gözlem ve görüşme tekniklerini tanımlayabilmesi
2   Psikolojik değerlendirmede temel gözlem ve görüşme tekniklerini uygulayabilmesi
3   Gözlediği diğer görüşme uygulamalarına ilişkin değerlendirme yapabilmesi
4   Görüşülen kişiye ilişkin formülasyon çıkarabilmesi
5   Görüşmelere dayalı değerlendirme raporu hazırlayabilmesi
6   Görüşme sürecine özgü etik ilkeleri uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gereklerin tanıtımı ve giriş
2 İlgili alanların, görev ve sorumlulukların ve düzenlemelerin tanıtımı
3 İlgili alanların, görev ve sorumlulukların ve düzenlemelerin tanıtımı
4 Alan uzmanlarının öğrencilerle buluşması, bilgi ve deneyimlerin paylaşımı
5 Alan uzmanlarının öğrencilerle buluşması, bilgi ve deneyimlerin paylaşımı
6 Alan uzmanlarının öğrencilerle buluşması, bilgi ve deneyimlerin paylaşımı
7 Alan uzmanlarının öğrencilerle buluşması, bilgi ve deneyimlerin paylaşımı
8 Öğrencilerin uygulama deneyimlerini aktarması ve süpervizyon
9 Öğrencilerin uygulama deneyimlerini aktarması ve süpervizyon
10 Öğrencilerin uygulama deneyimlerini aktarması ve süpervizyon
11 Öğrencilerin uygulama deneyimlerini aktarması ve süpervizyon
12 Öğrencilerin uygulama deneyimlerini aktarması ve süpervizyon
13 Öğrencilerin uygulama deneyimlerini aktarması ve süpervizyon
14 Gözden geçirme ve geribildirimler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anlı, İ. (2011). Klinik psikolojide görüşme becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Cansever, G. (1983). Klinik psikolojide değerlendirme yöntemleri. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2003). Clinical Interviewing. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Uygulama
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Dönem ödevi/raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:30-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14555555
ÖK.24555555
ÖK.34555555
ÖK.4455555
ÖK.5454555
ÖK.644553