DERS ADI

: Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Seçme Konular

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4023 Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Seçme Konular SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Çalışanlar ve iş dünyası arasındaki ilişkilerin bilimsel açıdan araştırılmasına katkıda bulunmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Performans, iş doyumu, iş güvenliği ve çalışanların iyiliği gibi I/O psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar
2   Performans, iş doyumu, iş güvenliği ve çalışanların iyiliğini arttırarak bir işletmenin başarısına nasıl katkıda bulunacağını kavrar.
3   Performans, iş doyumu, iş güvenliği ve çalışanların iyiliği konularında bilimsel bir araştırma planlayabilir
4   Planladığı araştırmaları alanda uygulayabilir.
5   Uyguladığı araştırmalarda elde edilen verileri analiz edebilir.
6   Planladığı araştırmaya ilişkin rapor hazırlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Araştırma teknikleri
3 İş analizi
4 Personel seçimi
5 Personel seçimi
6 Eğitimler ve eğitimlerin değerlendirilmesi
7 İşyerlerinde motivasyon
8 İş doyumu
9 İş güvenliği ve sağlık
10 Verimliliği engelleyici davranışlar
11 Liderlik
12 Örgütsel değişme
13 Örgütsel birleşme
14 Genel Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chimiel, N. (2000). History and context for work and organizational psychology. In N. Chmiel (Ed.), Introduction to work and organizational psychology :A European Perspective. Malden, MA: Blackwell.
Shimmin, S., & van Strien, P. J. (1998). History of the psychology of work and organization. In P. J. D. Drenth, H. Thierry, & C. J. de Wolff (Eds.), Handbook of work and organizational psychology (pp. 71-99). Hove, U.K.: Psychology Press.
Pitariu, H. D. (19912). I/O Psychology in Romania: Past, present and intentions. The Industrial-Organizational Psychologist, 29(4), 29-33.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15544455
ÖK.2554545
ÖK.3554545
ÖK.4545455
ÖK.554455
ÖK.6555555