DERS ADI

: Önyargıların Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4019 Önyargıların Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Cinsiyetçilik, ırkçılık gibi örnekler üzerinden ayrımcılık ve önyargının psikolojik temellerinin sunulması; sömürü ve baskının çalışılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önyargı ve ayrımcılığın psikolojik temellerini kavrar
2   Önyargı ve ayrımcılık psikolojisinin tarihsel geçmişi hakkında bilgi sahibi olur
3   Önyargı üzerine çağdaş kuramları bilir
4   Kuramsal yaklaşımlarla günlük önyargı ve ayrımcılık pratikleri arasındaki bağlantıyı kurar
5   Günlük önyargı ve ayrımcılığın önlenmesine ilişkin pratikleri kavrar
6   Önyargının psikolojik temellerinin farkında olan biri olarak, günlük önyargı ve ayrımcılık pratiklerine çözüm önerir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Tarihsel yaklaşımlar
3 Çağdaş kuramlar
4 Çağdaş kuramlar
5 Cinsiyetçilik
6 Sınıf ayrımcılığı
7 Irkçılık
8 Dinsel ayrımcılık
9 Çokkültürlülük
10 Önyargı ve ayrımcılığın önlenmesi
11 Önyargı ve ayrımcılığın önlenmesi
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Genel Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sherif, Muzafer; Harvey, O. J.; White, B. Jack; Hood, William R.; Sherif, Carolyn W.
(1988). The Robbers Cave Experiment: Intergroup Conflict and Cooperation. Middletown,
Connecticut: Wesleyan University Press. ISBN 978-0-8195-6194-7
Allport, Gordon (1979). The Nature of Prejudice. Perseus Books Publishing
Pettigrew, Thomas F.; Tropp, Linda R. (2008). "How does intergroup contact reduce
prejudice Meta-analytic tests of three mediators". European Journal of Social
Psychology 38 (6): 922 934
Tajfel, H. (1982). Social identity and intergroup relations. Cambridge: Cambridge
University
Sidanius, Jim; Pratto, Felicia; Bobo, Lawrence (1996). "Racism, conservatism,
Affirmative Action, and intellectual sophistication: A matter of principled
conservatism or group dominance ". Journal of Personality and Social Psychology 70 (3):
476 90.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.akfirat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1545445555
ÖK.2544445555
ÖK.3544445555
ÖK.454545555
ÖK.554545555
ÖK.65544444