DERS ADI

: Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4011 Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Dersin Amacı:
Bu dersin amacı genellikle ilk kez bebeklik, çocukluk ya da ergenlik döneminde tanısı konan bozuklukların tanı kriterlerinin, ayrıt edici tanılarının, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerinin, değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının incelenmesidir. Ders kapsamında kaygı ve duygudurum bozukluklarının çocuk ve ergenlere özgü özellikleri; İntihar; İstismar ve ihmal; Ölüm; Evlat edinme, Boşanma gibi özel durumlar çocuk ve ergenler açısından ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukları tanımlayabilme
2   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların ayırt edici özelliklerini tanımlayabilme
3   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini tanımlayabilme
4   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların etiyolojisini tanımlayabilme
5   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların klinik değerlendirmesini ve bu süreçte karşılaşılabilecek olası etik sorunları kavrayabilme
6   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların tedavi yöntemlerini tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Çocukla yapılan değerlendirmenin özellikleri, görüşme ilkeleri, etik konular
3 Zihinsel Gerilik
4 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
5 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
6 Davranım ve Karşıt Olma-Karşı Gelme Bozuklukları
7 Dışa Atım Bozuklukları
8 Uyku Bozuklukları
9 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
10 Tik Bozuklukları
11 Kaygı Bozuklukları
12 Kaygı Bozuklukları
13 Duygudurum Bozuklukları
14 Özel Durumlar (taciz, ölüm, evlat edinilme, vb.)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Çuhadarolu-Çetin, F., Coşkun, A., İşeri, E., Miral, S., Motovallı, N., Pehlivantürk, B., Türkbay, T., Uslu, R. ve Ünal, F. (2008). Çocuk ve ergen psikiyatrisi temel kitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Dönem ödevi/raporu, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155454445
ÖK.255454445
ÖK.355454445
ÖK.455454445
ÖK.555454445
ÖK.655444355