DERS ADI

: Gözlem Görüşme Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3012 Gözlem Görüşme Uygulamaları SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ELÇİN YORULMAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı görüşme becerilerinin edinilmesini sağlayacak bireysel uygulamalar yapılması, değerlendirme raporu yazılması ve uygulamaların gözden geçirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik değerlendirmede temel gözlem ve görüşme tekniklerini kavrayabilmesi
2   Gözlediği diğer görüşme uygulamalarına ilişkin değerlendirme yapabilmesi
3   Edindiği terapötik becerileri görüşme sırasında uygulayabilmesi
4   Görüşülen kişiye ilişkin formülasyon çıkarabilmesi
5   Görüşmelere dayalı değerlendirme raporu hazırlayabilmesi
6   Görüşme sürecine özgü etik ilkeleri uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gereklerin tanıtımı
2 Klinik görüşmelerin temel özellikleri
3 Değerlendirme görüşmesinin temelleri
4 Değerlendirme görüşmesinde dikkat edilecek terapotik beceriler
5 Görüşme raporunun yazılması
6 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
7 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
8 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
9 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
10 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
11 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
12 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
13 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon
14 Değerlendirme görüşmesi uygulaması ve süpervizyon

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cansever, G. (1982). Klinik Psikolojide Uygulama Yöntemleri. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
F. Flanagan, J. S., & Flanagan, R. S. (çev.). (2015). Klinik Görüşme: Psikolojik Değerlendirme Esasları. İthaki: İstanbul.
Morrison, J. (1995). The First Interview Revised For DSM-IV. NewYork: The Guilford Press.
Egan, G. (çev.) (2011). Psikolojik Danışma Becerileri. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Hackney, H., & Cormier, S. (çev.) (2008). Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı. Ankara: Mentis yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Tartışma
Gözlem ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Dönem ödevi/raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Orçun Yorulmaz:
orcun.yorulmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155544355
ÖK.255535535
ÖK.35554455
ÖK.455555455
ÖK.55554545
ÖK.6555555