DERS ADI

: Gelişimsel Psikopatoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3050 Gelişimsel Psikopatoloji SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Ders kapsamında gelişim psikolojisi ve davranış genetiği alanlarına yönelik disiplinler arası yaklaşıma katkıda bulunan gelişimsel psikopatoloji alanındaki güncel konular ve kuramlar üzerinde durulacaktır. Öğrencilerin gelişimsel psikopatoloji ile ilgi yapılan güncel araştırmalar ve sonuçları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişimsel psikopatoloji alanında güncel yaklaşımları tanımlayabilecek
2   Gelişimsel Psikopatoloji alanındaki temel bilgi, kavram ve yaklaşımları etkili biçimde ifade edebilecek
3   Gelişimsel psikopatoloji alanındaki güncel araştırma yöntemlerini tanımlayabilecek
4   Sağlık, eğitim, ekonomi ve diğer alanları etkileyen davranış genetiği araştırma çıktılarını genel hatlarıyla kavrayabilecek
5   Araştırma çıktılarının etik, hukuk ve sosyal yönleriyle tarihsel ve kültürler arası bağlamda tartışabilecek
6   Güncel araştırmalar ışığında alandaki gelişmelere ilişkin çıkarım yapabilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Gelişimsel Psikopatoloji: Giriş
3 Davranış Genetiği: Temeller
4 Davranış Genetiğinde Araştırma Yöntemleri
5 Doğa, Çevre Ve İnsan Davranışı
6 Kalıtım, Genetik Ve Çevresel Faktörler
7 Gen Ve Çevre Etkileşimi
8 Ara Sınav
9 Bilişsel Yetenek
10 Bilişsel Yetersizlik
11 Gelişimsel Psikopatolojiler, Otizm
12 Gelişimsel Psikopatolojiler, DEHB
13 Gelişimsel Psikopatolojiler, Depresyon Ve Kaygı
14 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Plomin, R., DeFries, J. C., Knopik, V. S., & Neiderhiser, J. (2013). Behavioral genetics. (6th ed.) New York: Worth Publishers.
2. Sameroff, A., Lewis, M., & Miller S. (Eds.) (2000), Handbook of Developmental Psychopathology (2nd Edition). New York: Springer.
Yardımcı kaynaklar:
1. Cicchetti, D. (2016). Developmental psychopathology.
2. White, F., Hayes, B. K., & Livesey, D. (2013). Developmental Psychology: From Infancy to Adulthood, 3rd edition. Pearson Education Australia
3. Rutter, M. (2005). Genes and Behaviour. Oxford, Blackwell

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam iki sınav yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555444
ÖK.2555444
ÖK.3555444
ÖK.45554
ÖK.5455545
ÖK.65554445