DERS ADI

: Kalite Yönetimi ve Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EKY 7003 Kalite Yönetimi ve Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Endüstriyel Kalite Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLÜZAR KURT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Endüstriyel Kalite Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders, günümüz kalite enleyışına kadar hangi yaklaşımların kaite felsefesini oluşturduğuna yönelik sistematik aly yapıyı kazandırmak ve digger yönetim anlayışı ile kalite yönetim anlayışı arasıbdai benzer ve farklılıkları görebilmeyi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kalite kavramını farklı sektörler açısından tanımlayabilme
2   Kalite felsefesini oluşturan temel ilkeleri benimseme
3   Ölçülebilir performanslarla kalite yönetiminin nasıl sağlanabileceğini hesaplayabilme
4   Sektörel farklılıklara göre kalite uygulamalarının ayrıldığı noktaları görebilme
5   Kalite çemberlerinin kalite felsefesinin gelişiminde ki yerini görebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kalite ve kalite ile ilgili temel kavramlar benzerlikler ve farklılıklar
2 Kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite gurularının katkıları
3 Kalitenin tarihsel gelişimive kalite gurularının katkıları
4 Toplam kalite yönetimi Felsefesi
5 Kalite yönetimi temel ilkelerive endüstriyel kalite uygulamaları vaka çalışması
6 Farklı ülkelerdeki kalite uygulamaları ile ilgili örnek sunumlar
7 Kalite çemberleri ve problem çözme teknikleri endüstriyel kalite kapsmındaki yeri
8 Kalite çember uygulamaları konusunda firma örnekleri ve tartışmalar
9 Arasınav
10 Proje Sunumları
11 Proje Sunumları
12 Sektor ziyareti
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Vaka Çalışması
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öztürk Ahmet, 2009, Kalite yönetimi ve planlaması, Ekin yayınları, Bursa.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Anlatım Metodu, 2-Uygulamalarla Gösterme Metodu 3-Öğrencilerin Vaka Sunumları. 4-Belirlenen Vakaların Tartışılarak Analizi Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + YYC * 0.40 + YYS* 0.30
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + YYC * 0.40 + BUT* 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yıl içi notu ve Final notu ortalaması 75 ve üzeri olmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5