DERS ADI

: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IPF 4024 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) (Uzaktan Öğretim)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SALİH TUZER

Dersi Alan Birimler

İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) (Uzaktan Öğretim)

Dersin Amacı

Ölçmenin eğitimdeki yerini ve öneminin kavrayarak din öğretimindeki kullanımını kavrar. Temel ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayarak din eğitimindeki ölçme değerlendirme sürecine yansıtır. Ölçme ve değerlendirme türlerini ve din eğitimindeki kullanımına dair bilgi kazanır. Ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkileri kavrar ve din öğretimindeki karşılığını görebilir. Ölçme araç ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanır ve din öğretiminde nasıl kullanacağına ilişkin beceri kazanmasına yardımcı olur. Güvenilirlik, geçerlik, kullanışlılık kavramlarını tanır ve din öğretiminde uygulayabilecek hale gelir. Bilişsel, duyuşsal davranışların ölçülmesini ve performans değerlendirilmesini kavrar ve din öğretimi alanında bu alanların ölçülmesini ve değerlendirilmesini öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirmenin genel eğitim ve din eğitimindeki yerini, önemini ve kullanımını bilir.
2   Ölçme ve değerlendirme araç ve türlerini bilir ve din eğitimi alanında uygular.
3   Temel öğrenme alanlarına göre ölçme ve değerlendirme yapabilir
4   Güvenirlik, geçerlik ve kapsamlılık ölçütlerine göre ölçme araçları geliştirebilir ve alanda uygulayabilir.
5   Performans değerlendirmenin eğitsel süreçlerdeki yerinin ve öneminin farkında olur ve din eğitimi alanında kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme ve değerlendirme kavram ve süreçlerinin eğitimdeki yeri ve önemi
2 Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar
3 Ölçme türleri
4 Test kavramı
5 Ölçek kavramı
6 Öğretimi değerlendirme türleri
7 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının nitelikleri
8 Ara Sınav
9 Güvenilirlik, geçerlik, kullanışlık
10 Bilişsel alan davranışlarının ölçülmesi
11 Yazılı yoklamalar, sözlü sınavlar, çoktan seçmeli testler
12 Duyuşsal alan davranışlarının
13 Performans değerlendirme
14 Test ve madde analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Müfit Gömleksiz ve Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel, Ankara 2010.

2. Halil Tekin, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı, Ankara 1993.

3. Durmuş A. Özçelik, Okullarda Ölçme ve Değerlendirme, Üsym, Ankara 1981.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 FSB Finalsonu Başarı Notu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme sonu başarı notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

salih.tuzer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.511