DERS ADI

: Kur'an-ı Kerim I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLT 3001 Kur'an-ı Kerim I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) (Uzaktan Öğretim)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MUSTAFA İZCİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) (Uzaktan Öğretim)

Dersin Amacı

Öğrencilerin, Kur'ân-ı Kerim'i yüzünden gerek telaffuz gerekse makam (musiki) yönünden en güzel şekilde okumasını sağlamak. Kur'ân-ı Kerimin doğru ve düzgün okunmasını sağlayacak olan Tecvid kurallarını, sebep ve hikmetleriyle kavratmak. Kur'ân kırâatı yönünden toplum önünde imamlık, hatiplik, müezzinlik, Kur'ân kursu öğreticiliği yapabilecek duruma gelebilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'ân-ı Kerim'i toplum önünde kurallarına uygun bir şekilde okur.
2   İbadetler için gerekli olan bazı duaları ezberler.
3   İbadetler için gerekli olan bazı kısa sûreleri ezberler.
4   İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
5   Ezberlemiş olduğu dua, sure, ve aşr-ı şerifleri manaları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kur'an Okuma Üslub ve Adabı I
2 Kur'an Okuma Üslub ve Adabı II
3 Tecvid Kur'an İlişkisi
4 Harfler, Sıfatları ve Mahreçler I
5 Harfler, Sıfatları ve Mahreçler II
6 Harfler, Sıfatları ve Mahreçler III
7 Med ve Çeşitleri I
8 Ara Sınav
9 Med ve Çeşitleri II
10 Tenvin veya Sakin Nun ile Yapılan Tecvid Kuralları I
11 Tenvin veya Sakin Nun ile Yapılan Tecvid Kuralları II
12 Tenvin veya Sakin Nun ile Yapılan Tecvid Kuralları III
13 İdğam ve Çeşitleri I
14 Yüz Yüze Eğitim (Genel Tekrar)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KARAÇAM, İsmail, Kur'ân-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma kaideleri,Marmara üniv. İlahiyat yayınları,İstanbul- 1998.
ÇETİN,Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları,Aksa yayınları, İstanbul-1997
TUĞRAL, Rahim; Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi, İzmir İlahiyat vakfı yay., İzmir-2009
ÜNLÜ, Demirhan; Kur'ân-ı Kerim'in Tecvidi,TDV. Yay., Ankara-1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 FSB Finalsonu Başarı Notu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme sonu başarı notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzüne okumada sınıf düzeyinde yeterlilik aranır.
Ezberlerin tam olması aranır
Tecvid konuları teorik olarak istenir ve pratikte uygulanması beklenir
Harflerin mahreçlerinin bilinir olması ve uygulanması istenir
Okumada akıcılık aranır

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.dumlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.211111
ÖK.31
ÖK.4111
ÖK.511