DERS ADI

: Çağdaş Felsefe

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 4004 Çağdaş Felsefe ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çağımızın kültürel yapısını ele almak ve bu dönemde ortaya çıkan felsefi yönelimleri incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağımızın kültürel yapısını anahatlarıyla kavrayabilecek,
2   Çağımızdaki felsefi yönelimlerin temel sorularını kavrayabilecek,
3   Çağımızdaki felsefi yönelimlerin temel sorunlarını kavrayabilecek
4   Bu felsefi yönelimleri çözümleyebilecek ve,
5   Onları eleştirel-analitik bir düzlemde değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağımız ve sorunları
2 Çağımız ve sorunları
3 Çağımızın kültürel yapısı
4 Çağımızın kültürel yapısı
5 Çağdaş felsefede ana eğilimler
6 Çağdaş felsefede ana eğilimler
7 Çağdaş felsefede ana eğilimler
8 Ara sınav
9 Çokkültürlülük mü çokkültürcülük mü
10 Çağımızda insan hakları
11 Etikte çağdaş tartışmalar
12 Çağdaş felsefede temel tartışmalar
13 Çağdaş felsefede temel tartışmalar
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

B. Akarsu, Çağdaş Felsefe (İnkilap Kitabevi), J.G. Finlasyon, Habermas (Dost Yay.), D. West, Kıta Avrupa Felsefesi (Paradigma Yay.), Bryan Magee, Yeni Düşün Adamları (Birey-Toplum Yay.), R. Geuss, Eleştirel Teori (Ayrıntı Yay.), W. T. Jones, Batı Düşünce Tarihi (Paradigma Yay.), F. Thilly, Felsefe Tarhi (Sistem Yay.), S. Skirbekk, C. Mouffe, Yapıbozum ve Pragmatizim (Sarmal Yay.) Q. Skinner, Çağdaş Kuramlar (Vadi Yay.), A. Megill, Aşırılığın Peygamberleri (Bilim Sanat Yay.), M. Horkheimer, Geleneksel ve Eleştirel Kuram (YKY), M. Horkheimer, Akıl Tutulması (Metis Yay.), M. Horkheimer, T. Adorno, Aydınlanmanın Dialektiği (Kabalcı), M. Foucault, Ders Özetleri (YKY), M. Foucault, Seçme Yazılar -6 Cilt (Ayrıntı Yay.), Derrida'nın Ardından, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı 102 (Toplum ve Bilim Yay.), Toplumbilim, Derrida Özel Sayısı Sayı 10 (Bağlam Yay.). J. Derrida, Gün Doğmadan (Dhrama Yay.), J. Baudrillard, Simülakrlar ve Simülasyon (Doğu Batı Yay.).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Sunum ve ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 6 6
Diğer 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.135
ÖK.222
ÖK.314
ÖK.4424325
ÖK.5534534214