Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. METİN BAL |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, çağımızın kültürel yapısını ele almak ve bu dönemde ortaya çıkan felsefi yönelimleri incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
B. Akarsu, Çağdaş Felsefe (İnkilap Kitabevi), J.G. Finlasyon, Habermas (Dost Yay.), D. West, Kıta Avrupa Felsefesi (Paradigma Yay.), Bryan Magee, Yeni Düşün Adamları (Birey-Toplum Yay.), R. Geuss, Eleştirel Teori (Ayrıntı Yay.), W. T. Jones, Batı Düşünce Tarihi (Paradigma Yay.), F. Thilly, Felsefe Tarhi (Sistem Yay.), S. Skirbekk, C. Mouffe, Yapıbozum ve Pragmatizim (Sarmal Yay.) Q. Skinner, Çağdaş Kuramlar (Vadi Yay.), A. Megill, Aşırılığın Peygamberleri (Bilim Sanat Yay.), M. Horkheimer, Geleneksel ve Eleştirel Kuram (YKY), M. Horkheimer, Akıl Tutulması (Metis Yay.), M. Horkheimer, T. Adorno, Aydınlanmanın Dialektiği (Kabalcı), M. Foucault, Ders Özetleri (YKY), M. Foucault, Seçme Yazılar -6 Cilt (Ayrıntı Yay.), Derrida'nın Ardından, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı 102 (Toplum ve Bilim Yay.), Toplumbilim, Derrida Özel Sayısı Sayı 10 (Bağlam Yay.). J. Derrida, Gün Doğmadan (Dhrama Yay.), J. Baudrillard, Simülakrlar ve Simülasyon (Doğu Batı Yay.). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|