DERS ADI

: Ahlak Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 3001 Ahlak Felsefesi ZORUNLU 4 0 0 8

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM DUVA KAYA

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı felsefenin ahlakı ne türden bir problem olarak ele aldığını tanıtlamak ve felsefe tarihinin temel ahlak felsefesi kuramlarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, ahlak felsefesini kavramları, soruları ve sorunları bakımından kavrayacaktır.
2   Ahlak felsefesi bilgisini kullanabilecektir.
3   Ahlak felsefesinin diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek ahlak felsefesini analiz edebilecektir.
4   Ahlak felsefesinin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.
5   Ahlak felsefesi bilgisi ile ahlaki problemleri analiz edebilecektir.
6   Ahlak felsefesi bilgisi ile ahlaki problemleri değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Ahlak felsefesinin ana kavramları
2 Eskiçağda Etik Görüşler: Sokrates ve Platon
3 Eskiçağda Etik Görüşler: Sokrates ve Platon
4 Aristoteles'in Etik Görüşü
5 Aristoteles'in Etik Görüşü
6 Stoa Okulu ve Epikuros Okulu
7 Yeniçağda Etik Görüşler: Hobbes ve Locke
8 Ara sınav
9 Hume
10 Kant
11 Kant
12 J. Bentham, J.S. Mill
13 Meslek Etikleri
14 Ahlak felsefesinde çağdaş tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000.
2. 1.Ulusal Uygulamalı Etik Kongresi Kitabı, ODTÜ, 12-13 Kasım 2002.
3. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, çev. İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1995.
4. Aristoteles, Nikomakhos'a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998.
5. M. Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1990.
6. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.
7. İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996.
8. Ahmet Cevizci, Etik/Ahlak Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları, 2016

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Tartışma
4. Soru-yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5-7: Sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.duva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Bireysel Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Diğer 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134
ÖK.244
ÖK.3443
ÖK.444
ÖK.54434
ÖK.65454