DERS ADI

: 18. Yüzyılda Felsefe

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 2004 18. Yüzyılda Felsefe ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Onsekizinci yüzyıl teorik ve pratik felsefesinin temel sorularını ve belli başlı düşünürlerin felsefi kuramlarını bilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Onsekizinci yüzyılda Christian Wolff'tan hareketle ontolojinin yeniden kuruluşunun hangi temelde ve nasıl gerçekleştiğini bilir.
2   John Locke'un epistemolojik kuramının temel kavramlarını açıklayabilir.
3   Siyaset felsefesinin temel kavramı olan egemenlik kavramının almış olduğu yeni anlamı Hobbes, Locke ve Rousseau'dan hareketle açıklayabilir.
4   David Hume ve Adam Smith'ten hareketle 18. yüzyılda köklü bir şekilde yeniden formüle edilen ahlak ve adalet kuramlarını bilir.
5   Mary Wolstonecraft'tan hareketle insan ve kadın haklarının 18. yüzyılda ne anlama geldiğini ortaya koyabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Christian Wolff ve modern ontolojinin kuruluşu.
2 Christian Wolff ve modern ontolojinin kuruluşu.
3 Christian Wolff ve modern ontolojinin kuruluşu.
4 Locke ve Empirism.
5 Locke ve Empirism.
6 Locke ve Empirism.
7 Locke ve Empirism.
8 Hobbes, Locke ve Rousseau: modern egemenlik kavramı.
9 Hobbes, Locke ve Rousseau: modern egemenlik kavramı.
10 Hobbes, Locke ve Rousseau: modern egemenlik kavramı.
11 David Hume ve modern adalet kuramının tanımlanması.
12 David Hume ve modern adalet kuramının tanımlanması.
13 Mary Wollstonecraft ve modern insan ve kadın haklarının tanımlanması.
14 Mary Wollstonecraft ve modern insan ve kadın haklarının tanımlanması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Wolff, Christian, Erste Philosophie oder Ontologie (İlk Felsefe ya da Ontoloji (Latince-Almanca), yay. Dirk Effertz, Felix Meiner Verlag, Hamburg, 2005.
2. Locke, John, İnsan Anlağı Üzerine Bir Deneme, çev. Vehbi Hacıkadiroğlu, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1996.
3. Hume, David, A Treatise of Human Nature, Oxford University Press, Oxford, 1978.
4. Wollstonecraft, Mary, Kadın Haklarının Gerekçelendirilmesi (A Vindication of the Rights of Women), İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2007.
5. Smith, Adam, The Theory of Moral Sentiments, Liberty Fund, Indianapolis, 1982.
6. Rousseau, J.-J., Toplum Sözleşmesi (Social Contract), çev. İsmail Yergüz, Say Yayınları, İstanbul, 2008.
7. Locke, J., Two Treatises of Government, Cambridge University Press, Cambridge, 1993.
8. Hobbes, Thomas, Leviathan, çev. Semih Lim, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Tartışma
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK Derse Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize ve final sınavında sorulan sorular üzerinden değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final soruları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dogan.Gocmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00 - 15.00.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 6 6
Kitap Okuma 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134
ÖK.243
ÖK.333
ÖK.4443
ÖK.544