DERS ADI

: Varoluşçuluk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 4129 Varoluşçuluk SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, varoluşçu felsefeyi incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, varoluşçu yaklaşımın temel kavramlarını kavrar.
2   Varoluşçu yaklaşımın temel sorularını kavrar.
3   Gündelik hayatındaki olayları varoluşçu düşünce açısından yorumlayabilir,
4   Varoluşçu yaklaşımın felsefedeki diğer yaklaşımlardan farkını bilir.
5   Varoluşçu yaklaşımı diğer felsefi yaklaşımlarla karşılaştırarak analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Varoluşçuluğa genel bir bakış
2 Varoluşçuluğun temel kavramları
3 Varoluşçuluğun temel sorunları
4 Felsefe tarihinde varoluşçuluk
5 S. Kierkegaard
6 F. Nietzsche
7 F. Nietzsche
8 Ara sınav
9 Martin Heidegger
10 Martin Heidegger
11 Jean-Paul Sartre
12 Albert Camus
13 J. Paul Sartre
14 J. Paul Sartre

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

S. Kierkegaard, Korku ve Titreme (Ara Yay.), S. Kierkegaard, Kaygı Kavramı (İş Ba. Yay.), S. Kierkegaard, İroni Kavramı (İş Ban. Yay.), S. Kierkegaard, Ölümcül Hastalık Umutsuzluk (Doğubatı Yay.) M. Heidegger, Varlık ve Zaman (İdea Yay.), Metafizik Nedir (Felsefe Kurumu Yay.), J.P. Sartre, Varoluşçuluk (Say Yay.), J.P. Sartre, Yöntemsel Araştırmalar (Alan Yay.), J.P. Sartre, Ego'nun Aşkınlığı (Alkım Yay.), M. Heidegger, Zaman ve Varlık Üzerine (A Yay.), M. Heidegger, Teknik ve Dönüş (Bilim ve Sanat Yay.), M. Heidegger, Nedir Bu Felsefese (Logos Yay.), M. Heidegger, 1933'te Neler Oldu (YKY).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Metin Bal. Dokuz Eylül Üniversitesi, Tınaztepe Kampüsü, öğretim üyeleri binası, 3. kat Felsefe Bölümü, oda no: 328, PK: 35260, Buca, İzmir Türkiye.
Tel: ++90 (232) 412 79 03, oda dahili no: 194 11, Fax: ++ 90 (232) 453 90 93,
balmetin@gmail.com, metin.bal@deu.edu.tr
www.metinbal.net

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 8:30-9:15, Perşembe: 8:30-9:15.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1355
ÖK.25
ÖK.34434
ÖK.455545553
ÖK.5555