DERS ADI

: Yeni Amerikan Şiiri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5065 Yeni Amerikan Şiiri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Yeni Amerikan Şiir inin belli başlı şairlerini ve metinlerini inceler ve 20. yy ın ortasında Amerikan modernist şiirinin en önemli akımları olan Black Mountain, San Francisco Rönesansı, ve New York Ekolü üzerinde odaklanır. Bu akımları temsil eden şairlerin kariyerleri incelenirken aynı zamanda dönemin sosyal meselelerine de bakacak ve görsel sanatın ve müziğin katıkısını irdeleyip kanon oluşumun doğasını inceleyecegiz.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Derste incelenen yazarlar ve metinler ile Amerikan şiirinin 20. yy ortasındaki temel kuramsal konuları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Modern şiiri analiz etme.
3   Yeni Amerikan Şiiri ni tarihi ve sosyal bağlamı içinde anlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Ekoller ve Donald Allen / The New American Poetry vs. New Poets of England and America Ders Anlatımı
2 Grandparents and Aunties: Ezra Pound, Canto CXVI, `Notes for CXVII et seq. (1968), Preface, Selected Prose (1971); William Carlos Williams, Paterson V (1962), Pictures from Breughel (1962); Objectivist Verse, Louis Zukofsky, `The First Half of A -9 (1940), `Sincerity and Objectification Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
3 Black Mountain, Charles Olson, `Projective Verse Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
4 Charles Olson, `The Kingfishers , `I, Maximus of Gloucester, To You , `The Songs of Maximus , `Maximus, to himself ; Robert Creeley Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
5 Ed Dorn ve John Wieners Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
6 Denise Levertov Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
7 San Francisco Renaissance, Robert Duncan, `Pages from a Notebook `A Poem Beginning with a Line by Pindar Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
8 Jack Spicer `Imaginary Elegies ve diğer şiirler Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
9 Allen Ginsberg, `Howl ve `Kaddish Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
10 Philip Whalen; Gary Snyder, `Riprap , `Buddhism and the Coming Revolution Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
11 New York School, Frank O Hara, `Personism: A Manifesto , `Why I Am Not a Painter , `In Memory of My Feelings , `The Day Lady Died Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
12 John Ashbery; Kenneth Koch Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
13 Barbara Guest Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları
14 LeRoi Jones, ` How You Sound Ders Anlatımı, Tartışma, Metin Analizi. Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Donald Allen (ed.) The New American Poetry
Yardımcı kaynaklar:
Donald Allen (ed.) The Poetics of the New American Poetry

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan Edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesinde vize sınavı, final sınavı, ve sınıf içinde yapılacak sunumlar dikkate alınacaktır. Sınav değerlendirmesinde öğrencilerin düşüncelerinin tutarlı şekilde ifade etmesi, ders konusunu ve içeriğini anladıklarını göstermesi, ve dersteki fikir ve konuları sentezleme becerileri dikkate alınacaktır. Sınavlarda sadece itibarlı kaynaklara referans yapılmalıdır ve kaynakça verilmelidir. Öğrencilerin sunumlarda da ders konusuna hakim olması beklenmektedir ve net, iyi sunum becerisi önemlidir. Hem sınav hem sunumlarda intihal yapılmamalıdır. Değerlendirme kriterlerini sağlayamayan öğrenciler dersten başarısız olur.

Bütün öğrencilerin derse katılımı ve ders materyali hakkında anlamlı ve derin analiz yapması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Araştırma ödevlerinde intihal girişiminde bulunan öğrenciler dersten başarısız sayılacaktır. Bu tür bir eylemin cezası programla ilişik kesmeyle sonuçlandırılabileceğinden bu konuda azami dikkat gerekmektedir.
Derse %70 oranında katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15534545
ÖK.25534545
ÖK.35534545