DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Anı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5061 Amerikan Edebiyatında Anı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çeşitli Amerikan yazarlarının biyografi ve yaşam öykülerini inceleyerek anı ve otobiyografi yazın türlerine eleştirel bir bakış sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan anı yazın türünün 19'unucu yüzyıldan günümüze kadar olan tarihsel gelişimini anlatı, bellek, kimlik, gerçeklik gibi kavramlarla birlikte ele alarak incelemek.
2   Anı yazısında hikaye anlatımının rolünü ve işlevini anlamak.
3   Anı yazısında hikaye anlatımının rolünü ve işlevini anlamak.
4   Anı yazılarındaki "ben ve öteki," "gerçek ve kurgu," "kamu ve özel" arasındaki ilişkileri tanıyabilme ve eleştirebilme.
5   Yaşam öykü metinlerine farklı eleştirel yaklaşımlar getirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuya Giriş Sınıf Tartışması
2 Anı yazın türü: Tanımı ve Ayırt Edici Özellikleri Sınıf Tartışması
3 Tarihsel bir Bakış Açısından "Anı" Sınıf Tartışması
4 Autobiographical Acts Sınıf Tartışması
5 Autobiographical Acts Sınıf Tartışması
6 Remembering the Bonehouse Sınıf Tartışması
7 Remembering the Bonehouse Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 When I was Puerto Rican Sınıf Tartışması
10 When I was Puerto Rican Sınıf Tartışması
11 Womenfolks Sınıf Tartışması
12 Womenfolks Sınıf Tartışması
13 Composing A Life Sınıf Tartışması
14 Composing A Life Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel Kaynaklar
Abbott, shirley. Womenfolks: Growing Up Down South.
Bateson, Mary Catherine. Composing a Life. New York: Plume-Penguin, 1989.
Mairs, Nancy. Remembering the Bonehouse. New York. Harper, 1990.
---. Plaintext: Essays by Nancy Mairs. Tucson: U of Arizona P,1986.
Santiago, Esmeralda. When I was puerto Rican. New York. vintage, 1994.

Yardımcı Kaynaklar:
Bruss, E. Autobiographical acts: The Changing Situation of a Literary Genre. Baltimore, John Hopkins UP, 1976.
Casey, Edward. Remembering: A Phenomenological Study. 2nd Ed. Bloomington: Indiana UP, 2000.
Eakin, P.J. How Our Lives Became Stories: Making Selves. Ithaca: Cornell UP, 1999.
Freeman, M. Rewriting the Self: History, Memory, Narrative. New York: Routledge, 1993.
Olney, J. Metaphors of Self: The Meaning of Autobiography. Princeton, NJ: Princeton UP, 1972.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalintanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler
içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
3.Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com veya esra.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre değişir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14544355454
ÖK.234343555454
ÖK.35254435555
ÖK.45254435555
ÖK.55254435555