DERS ADI

: Püriten Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5051 Püriten Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Amerikan kültürünün en önemli temeli olan 17. yy Püritenlerinin kaleme almış oldukları yapıtları inceleyerek daha sonra gelişecek olan yazınsal ve kültürel akım ve geleneklerin orijinlerini saptamaktır. Okunacak yapıtlar yalnızca ya da sınırlı bir "edebiyat" tanımından farklı olarak, vaazları, dinsel ve felsefi yazıları, günlükleri ve yazışmaları da içermektedir. Bu sayede yalnızca üst kültüre ait olan değil toplumun her kesimine ait düşüncelerin bir amalgamı oluşturulması sağlanacaktır. Bunun yanısıra Püritenler ve Püriten yaşam tarzı üzerine çeşitli tezler geliştirmiş olan akademik kaynaklar da incelenerek Püritenlerin kendi yazdıkları üzerine daha kapsamlı bir bakış açısı oluşturmak hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazın dışı metinleri yazınsal metin inceleme yöntemleriyle incelemeyi öğrenmeleri,
2   Amerikan kültürü ve edebiyatının Avrupa'daki ve 17. yy Amerika'sındaki Püriten düşünsel temellerini kavramaları,
3   17. yüzyıldan günümüze dek Amerikan tarih ve kültürüne damgasını vuran çeşitli kültürel ve tarihsel kavramın başlangıcından günümüze gelişimini görebilmeleri,
4   Tarihsel, kültürel, yazınsal, felsefi ve dinsel söylemler arasındaki etkileşimlerin ayırtına varabilmeleri,
5   Kendi yaşadığı tarih ve coğrafyanın düşünsel ikliminin temelleriyle ilgili merak duyarak araştırma yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 William Bradford, Of Plymouth Plantation (derleyenler Miller ve Johnson içinde) Öğrenci Sunumu: Miller, Errand into the Wilderness Sınıf Tartışması
2 John Winthrop, A Model of Christian Charity (derleyenler Miller ve Johnson içinde) Öğrenci Sunumu: Miller, Errand into the Wilderness Sınıf Tartışması
3 Anne Bradstreet: seçme şiirler (derleyenler Hensley ve Rich içinde) Öğrenci Sunumu: Ann Stanford, Ann Bradstreet, the Worldly Puritan: An Introduction to Her Poetry Sınıf Tartışması
4 Anne Bradstreet: seçme şiirler (derleyenler Hensley ve Rich içinde) Öğrenci Sunumu: Morgan, The Puritan Family Sınıf Tartışması
5 Anne Bradstreet: seçme şiirler (derleyenler Hensley ve Rich içinde) Öğrenci Sunumu: Morgan, The Puritan Family Sınıf Tartışması
6 Puritan Family Life: The Diary of Samuel Sewall Öğrenci Sunumu: Bercovitch, The American Jeremiad Sınıf Tartışması
7 Puritan Family Life: The Diary of Samuel Sewall Öğrenci Sunumu: Bercovitch, The American Jeremiad Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Michael Wigglesworth, God's Controversy with New England (derleyenler Miller ve Johnson içinde) Öğrenci Sunumu: Miller, The New England Mind Sınıf Tartışması
10 Cotton Mather, Magnalia Christi Americana (derleyenler Miller ve Johnson içinde) Öğrenci Sunumu: Miller, The New England Mind Sınıf Tartışması
11 Edward Taylor: Seçme şiirler (derleyen Stanford içinde) Öğrenci Sunumu: Thomas M. Davis, A Reading of Edward Taylor Sınıf Tartışması
12 Edward Taylor: Seçme şiirler (derleyen Stanford içinde) Öğrenci Sunumu: Thomas M. Davis, A Reading of Edward Taylor Sınıf Tartışması
13 Jonathan Edwards, "God Glorified in Man's Dependence" and "Sinners in the Hands of an Angry God" Öğrenci Sunumu: Morgan, Visible Saints Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Perry Miller and Thomas H. Johnson (eds.), The Puritans
Donald E. Stanford (ed.), The Poems of Edward Taylor
Jeannine Hensley and Adrianne Rich (eds.), The Works of Anne Bradsreet
Judith S. Graham (ed.), Puritan Family Life: The Diary of Samuel Sewall
Jonathan Edwards, Selected Sermons of Jonathan Edwards
Sacvan Bercovitch, The American Jeremiad
Perry Miller, The Errand into the Wilderness
---., The New England Mind
Edmund Morgan, Visible Saints
---., The Puritan Family
Ann Stanford, Ann Bradstreet, the Worldly Puritan: An Introduction to Her Poetry
Thomas M. Davis, A Reading of Edward Taylor
Yardımcı kaynaklar:
David D. Hall (ed.), Puritans in the New World
Sacvan Bercovitch, Puritan Origins of the American Self
---., Rites of Assent
David D. Hall, Worlds of Wonder
Jon Butler, Awash in a Sea of Faith
Thomas M. Davis, et al. (eds.), The Tayloring Shop: Essays on the Poetry of Edward Taylor in Honor of Thomas M and Virginia L. Davis

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birisi araştırma ödevi olarak yapılacaktır. Burada yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır. Araştırma ödevi MLA formatının en son kurallarına uygun olarak hazırlanacaktır. Kaynakça en az on adet ikincil kaynak içermelidir. Cliffsnotes, Sparksnotes gibi yardımcı kitaplar Kaynakça olarak kabul edilmeyecektir.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.
Sunumlarda; konuya hâkimiyet, anlatımdaki açıklık ve netlik, düşüncelerin organizasyonu, zamanlama ve sorulara verilen yanıtların bilgi birikimine işaret etmesi ve mantık çerçevesinde ifadesi aranan temel değerlendirme ölçütleridir.
Sınıf içi tartışmaları anlamak ve izleyebilmek için her haftaya ait okuma ödevlerin kesinlikle yapılması gerekmektedir. Bu yüzden her öğrencinin okuma metinlerini entelektüel bir düzeyde tartışmaya hazır olması gerekmektedir. Aynı zamanda, daha önce tartışılan konularla mevcut konu arasında bağlantılar kurarak temeldeki tema ve sorunlar üzerine daha geniş bir bakış geliştirmesi beklenmektedir.
Kısa sınavlarda sorular öğrencinin o günkü derse hazırlığını çlçmek üzere hazırlanmıştır, bu nedenle yoruma değil doğrudan konu hakkında bilgiye dayalı yanıtlar beklenecektir.
Her tür sınavda kişisel yorumlar gerçeklerle ve bilgiyle desteklenmek zorundadır.
Derse katılımdan alınacak puan sınıf içi tartışmalarına yapılan entelektüel katkı düzeyiyle orantılı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Araştırma ödevlerinde intihal girişiminde bulunan öğrenciler dersten başarısız sayılacak ve programla ilişkilerine son verilecektir.
Derse %70 oranında katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 220
Telefon: (232) 301 86 78
E-posta: gokcenils@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 1 3
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 9 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 3 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.3555555555
ÖK.45555555555
ÖK.5555555