DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Fantastik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5049 Amerikan Edebiyatında Fantastik SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere Amerikan fantastik edebiyatının biçimlerini ve işlevlerini tanıtarak bu edebi türün kuramsal çatısını ve sosyo-politik içeriğini anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan Fantezi ver bilimkurgu edebiyatının önemli yazarları ve yapıtları hakkında fikir yürütebilme.
2   Fantezi ver bilimkurgu edebiyatını kuram ve tür olarak karşılaştırabilme ve ayırt edebilme.
3   Fantezi ve bilimkurgu edebiyatının inşa ettiği alternatif dünya ve dünya görüşlerine tanıyabilme ve tanımlayabilme.
4   Gerçekçilik olgusunu fantastik kuramlar çerçevesinde sorgulayabilme
5   Fantezi ve bilimkurgu edebiyatının ideolojik dayanak noktalarını irdeleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fantastik Edebiyatının Kuramsal Çatısı Sınıf Tartışması
2 Fantastik ve Bilim Kurgu Sınıf Tartışması
3 İdeoloji, Politika ve Alternatif Dünya Görüşleri Sınıf Tartışması
4 Fantastik Dünyalar: Dragonflight- Anne MacCaffrey Sınıf Tartışması
5 Dragonflight- Anne MacCaffrey Sınıf Tartışması
6 Dragonflight- Anne MacCaffrey Sınıf Tartışması
7 Kiyamet Sonrası Algılar: Sheri Tepper, The Margarets Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Sheri Tepper, The Margarets Sınıf Tartışması
10 Sheri Tepper, The Margarets Sınıf Tartışması
11 Cinsiyetin Geleceği: Marge Piercy, Woman on the Edge of Time Sınıf Tartışması
12 Cinsiyetin Geleceği: Marge Piercy, Woman on the Edge of Time Sınıf Tartışması
13 Cinsiyetin Geleceği: Marge Piercy, Woman on the Edge of Time Sınıf Tartışması
14 Ekoloji ve Doğa: Ursula LeGuin The Word for World is Forest Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
LeGuin, Ursula. The Word for World is Forest. 1972. New York; Tor, 2010.

MacCaffrey, Anne. Dragonflight. 1968. New York: Del Rey-Random, 2005.

Pierce, Marge. Women on the Edge of Time. New York: Ballantine-Random, 1976.

Tepper, Sheri S. The Margarets. New York; HarperCollins, 2007.
Yardımcı Kaynak:
Freedman, Carl. Critical Theory and Science Fiction. Hanover; Wesleyan UP, 2000

Jackson, Rosmary. Fantasy: The Literature of Subversion. London: Methuen, 1981.

James, Edward and Farah Mendlesoh, eds. The Cambridge Companion to Science Fiction.
Cambridge: Cambridge UP, 2004.

Le Guin, Ursula and Brian Attebery, eds. The Norton Book of Science Fiction. New York;
Norton, 1997.

Myers, Robert E, ed. The Intersection of Science Fiction and Philosophy. Westport;
Greenwood, 1983

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
3.Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri 14:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14544355454
ÖK.234343555454
ÖK.35254435555
ÖK.45254435555
ÖK.55254435555