DERS ADI

: Amerikan Hükümeti ve Anayasası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5045 Amerikan Hükümeti ve Anayasası SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Amerikan Anayasasını karşılaştırma yapabilecek düzeyde öğrenmektir. Amerikan Anayasası dünyanın ilk yazılı anayasasıdır ve bazı önemli prensiplere dayanır. Bu Anayasa, Başkanlık sistemini de ihtiva eder. Başkanlık sisteminin önemini Amerikan Anayasasını başka anaysalar ile karşılaştırıldığında daha iyi anlaşılacaktır. Aynı zamanda, Amerikan Anayasasındaki kuvvetler ayırımı üzerinde durulacak ve Amerikan Anayasası yoluyla bunun doğru, düzgün şekilde çalışması üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan Anayasasının yeri ve önemi öğrenilecek.
2   Amerikan Anayasasının mekanizmaları ve nasıl çalıştıkları öğrenilecektir.
3   Amerikan Anayasası diğer anayasalar ile karşılaştırılarak farklı yanları üzerinde durulacaktır.
4   Ekonomi ve siyasal sistemler arasındaki ilişki öğrenilecektir.
5   Başkanlık sisteminin üstünlüğü öğrenilecektir. .

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Devlet hala dünyada temel siyasal birimdir. Sınıf Tartışması
2 Federalizm ve Anayasa Sınıf Tartışması
3 Anayasanın yaşayan bir belge olması Sınıf Tartışması
4 Kongre Organizasyonu Sınıf Tartışması
5 Kongrenin Yetkileri Sınıf Tartışması
6 Kongrenin çalışması Sınıf Tartışması
7 Başkanlık Sınıf Tartışması
8 Başkanın Liderliği Sınıf Tartışması
9 Başkanın Liderliği Yargı erki Sınıf Tartışması
10 Yargı erki Sınıf Tartışması
11 Yüksek mahkeme Sınıf Tartışması
12 Yüksek mahkeme kararlarının Kamu Politikasını Belirlemesi Sınıf Tartışması
13 Amerikan Anayasası Neden Üstündür Sınıf Tartışması
14 Öğrenci sunumları ve tartışma Öğrenci sunumları ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Richard C. Remy, Larry Elowitz, William Berlin, Government in the United States, New York, Scribner Educational Compant, 1984.
Kenneth janda, Jeffrey M. Berry, Jerry Goldman, The Challenge of Democracy: Government ın America, Boston, Houghton Mifflin Copmpany, 1992.
William A. McClenaghan, American Government, Massachusettes, Prentice Hall, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Daha önceden saptanan metinler çalışılarak sınıfa gelinecek ve karşılıklı tartışma içinde ders incelenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum
Final Sınavı
Derse Katılım

Değerlendirme Kriteri

Öğretim üyesi açıklama yapmak isterse bu başlığı kullanabilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard.Doç.Dr. Bülent Uğrasız
DEÜ, Edebiyat Fakültesi, A/111

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 9.30-11.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0 0 0
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.132544
ÖK.232544
ÖK.332544
ÖK.432544
ÖK.532544