DERS ADI

: Eleştiri Teorisi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5041 Eleştiri Teorisi I SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste eleştiri teorilerinin klasik dönemden yirminci yüzyıla kadar gelişiminin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kuramlar kültürel ve tarihsel bağlamlarla değerlendirilir. Dersin içeriğinde çağdaş eleştiri kuramlarındaki önemli yazar, kavram ve akımlar tartışılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştiri Teorileri hakkında bilgi sahibi olma.
2   Başlıca eleştiri teorilerine göre Amerikan edebiyatının seçilmiş eserlerini değerlendirmek ve yorumlamak.
3   Analiz yapabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme.
5   Edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyat Kuramlarına Giriş Sınıf Tartışması
2 Formalizm Sınıf Tartışması
3 Yapısalcılık Sınıf Tartışması
4 Psikoanaliz Sınıf Tartışması
5 Marxizm Sınıf Tartışması
6 Post-yapısalcılık Sınıf Tartışması
7 Yapısökücülük Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Post-Modernizm Sınıf Tartışması
10 Feminizm Sınıf Tartışması
11 Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları: Gay/Lezbiyen Çalışmaları; Queer Teorisi Sınıf Tartışması
12 Tarihselcilik Sınıf Tartışması
13 Etnik Çalışmalar: Post Colonyallik ve Uluslararası Çalışmalar Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Julie Rivkin ve Michael Ryan eds. Literary Theory: An Anthology
Hazard Adams Critical Theory since Plato
Tahsin Yücel Eleştiri Kuramları
Mehmet Rifat Yaklaşımlarıyla Eleştiri Kuramcıları
Berna Moran Edebiyat Kuramları ve Eleştiri
Ali İhsan Kolcu Edebiyat Kuramları: Tanım, Tenkit, Tahlil
Quentin Skinner Çağdaş Temel Kuramlar
Zeynep Uysal (ed) Edebiyatın Omzundaki Melek
Plato, Ion , The Republic (Book X)
Aristotle, Poetics

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dilbilgisi kurallarına uyulması, tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması, Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55