Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders Amerikan kültürü ve Edebiyatı alanında kültür ve edebiyatla özdeş temalar doğrultusunda bilim ve teknolojinin konu olduğu klasik eserleri ve bu konudaki eleştirel çalışmaları temel alır. Ders Amerikan kültürüne kuramsal bakımdan esas olan klasik Amerikan Edebiyatı metinlerinden tarihsel ve kültürel metinler ekseninde, metod arayışı içinde olan geçmiş ve güncel metinlerin öğrenilmesini amaçlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Henry Nash Smith, Virgin Land; Leo Marx, The Machine in the Garden; Frank Norris, Octopus; Hart Crane, The Bridge; Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge; Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav: her dönem dersin amacına göre şekillenir: İlgili sınav tarihine kadar okunan eserler ve konular sınıf içi sınav şeklinde değerlendirilir ( araştırma ödevi, ve sınıf içi çalışmalar da eşit oranda değerlendirmeye katılır) |
Değerlendirme Kriteri |
1) İlgili tüm ara sınav ve final sınavlarında öğrencinin incelenen konularla ilgili bilgisi ölçülür. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Öğrenci her derse hazırlıklı olarak katılmak, ve derslerin %70 ine devam etmek zorundadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Edebiyat Fakültesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|