DERS ADI

: Etnik Yapıtlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5010 Etnik Yapıtlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, etnik kimlik, etnik topluluk, ırk, ulus gibi kavramları Amerikan-etnik yazarların eserlerinde inceleyerek Amerikan değerlerine ve Amerikan çok-kültürlü toplumuna eleştirel bir bakış açısı geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli etnik kuramlarını tanımlayabilme ve karşılaştırabilme.
2   "Çok-kültürlülük" olgusunu etnik kuramlar çerçevesinde sorgulayabilme.
3   Etnik edebiyatının inşa ettiği çeşitli etnik kimlikleri ve dünya görüşlerini tanıyabilme ve eleştirebilme
4   Belli başlı Amerikan etnik yazarların metinlerini Amerika nın beyaz Anglo-Saxon değerlerini ve kültürel dokusunu sorgulamada kullanabilme.
5   Etnik edebiyatının ideolojik dayanak noktalarını irdeleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuya Giriş Konuya Giriş
2 Batı'nın "Benlik" Anlayışı ve Amerikan Kültürü Okuma Paketi 1
3 Amerikalı Olmak Okuma Paketi 2
4 Çok-Kültürlülük ve Erime Potası Miti Okuma Paketi 3
5 Etnik Teoriler I Okuma Paketi 4
6 Etnik Teoriler II Okuma Paketi 5
7 Kızılderili Tarihi ve Dünya Görüşü Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Last Standing Woman -- Winona Laduke Okuma Paketi 6
10 Çin-Amerikan Tarihi ve Dünya Görüşü The Chinese in America: A Narrative History
11 A Hundred Secret Senses --Amy Tan Sınıf Tartışması
12 Porto-Riko Tarihi ve Diasporik Kimlik Okuma Paketi 7
13 Esmeralda Santiago, The Turkish Lover Sınıf Tartışması
14 Farklı Olmanın Anlamı: Otekileştirme Süreci Okuma Paketi 8

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Butler, Octavia. Fledgling. New York: Warner, 2005.

Laduke , Winona. Last Standing Woman, St.Paul; Voyageur, 1997.

Santiago, Esmeralda. The Turkish Lover. Cambridge; DeCapo, 2004.

Tan, Amy. A Hundred Secret Senses. New York: Putnam, 1995.


Yardımcı Kaynak:
Colombo, Gary, Robert Cullen and Bonne Isle, eds. Rereading America: Cultural Contexts
for Critical Thinking and Writing. New York: St, Martin s, 1995.

Thompson, Richard H. Theories of Ethnicity: A Critical Appraisal. Westport; Greenwood,
1989.

Lipset, Seymour Martin. The First New Nation: The United States in Historical and
Comparative Perspective. New York; Norton, 1979.

Luedtke, Luther S, ed. Making America: The Society and Culture of the United States.
Washington DC.; USIS, 1987.

Sollars, Werner., ed. Theories of Ethnicity: A Classical Reader. New York: New York UP,
1996.
Greenwood, 1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
3.Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com veya esra.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Programa göre değişir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.145535555454
ÖK.234535555454
ÖK.35253535555
ÖK.45253535555
ÖK.55253555555