DERS ADI

: Toplumsal Cinsiyet ve Tarih

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6048 Toplumsal Cinsiyet ve Tarih SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, toplumsal cinsiyet konusunun tanıtılması ve irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimleri öğrencilerle tartışmayı hedefler. Seçilen tarihi metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet örüntülerinin farkına varmasını sağlamak dersin amaçları arasında yer alır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma
2   Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları konusunda birincil kaynakları yorumlama ve metin çözümlemesi yapabilme.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Kadın çalışmalarında kullanılan kuramsal yaklaşımları bilme ve cinsiyetçi dil kullanımlarının farkına varma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- Toplumsal Cinsiyet Tanımı ve Eğitimi
2 Farklı Toplumların Farklı Kadın Algıları Üzerine
3 Toplum İçerisinde Tanımlanan Kadın Rolleri
4 Kadın ve Kızların Tarihi
5 Tarih içinde tanımlanan Kadınların Güncel Rolleri
6 Toplumsal Cinsiyet Konusuna Duyarlı Tarih Eğitimi Modeli
7 Kadınların ve Kadın Haklarının Tarihi Gelişimi
8 ARASINAV
9 Bazı Temel Kavramların Tanımlanması
10 Bazı Temel Kavramların Tanımlanması
11 Toplumsal Cinsiyet Analizi
12 Toplumsal Cinsiyet- Tarafsız Dil Kullanımı
13 Genel Tekrar
14 Genel Değerlendirme
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Çakır, Serpil, Akgökçe, Necla, eds. Farklı Feminizmler Açısından Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayıncılık,
Butler, Judith. Gender Trouble. New York: Routledge, 1990.
Guidelines on Gender-Neutral Language. UNESCO, 1999.
Gender Sensitivity: A Training Manual. UNESCO, 1997.
Yardımcı kaynaklar:
Ecevit, Y., ve Karkıner, N, eds. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları. Anadolu Üniversitesi Yayını, 2011
Joan Wallach Scott. Gender and the Politics of History. Columbia UP, 1989

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ektedir

Değerlendirme Kriteri

Tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması, Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

% 70 derse katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0-232-3018654

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pzt 8:30-9:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 6 78
Vize sınavına hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavına hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 205

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1445554455
ÖK.2445554455
ÖK.3445554455
ÖK.4445554455
ÖK.5445554455