DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Aydınlanmanın Diyalektiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6069 Amerikan Edebiyatında Aydınlanmanın Diyalektiği SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora

Dersin Amacı

Bu ders Max Horkheimer ve Theodore Adorno aracılığıyla Aydınlanmanın diyalektiği konusunu "American edebiyat eleştirmenleri, Ingiliz Yeni solcu akım, Denizaşırı Kültür çalışmaları, Postmodernistler ve teori sonrası dönemi 1970-2010 arası dönemde değerlendirir." (Bu konuda başlangıç aşamasına bilgi için Bknz. Howard Prosser Dialectic of Enlightenment in the Anglosphere: Horkheimer and Adorno's Remnants of Freedom 1st ed. 2020 Edition).

Bu bakımdan ders öncelikle Frankfurt okulu görüşünü (Horkheimer and Adorno v.b.) günümüz düşünürlerinin bakış açılarınca değerlendirir.

Ders, sanat eserleri, şiir ve edebiyat metinleri aracılığıyla eleştirel metinleri incelerken Amerikan kültüründe ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet konuları doğrultusunda konuyu irdeler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1) öğrenci konuyla ilgili temel eleştirel metinleri tanır.
2   2) öğrenci ilgili eleştirel metinler hakkında özetleme ve yorum becerisi geliştirir..
3   3) öğrenci dersin içeriğindeki ilgili temel edebiyat metinleri konusunda eleştirel bakış açılarını tanır.
4   4) öğrenci ilgili temel edebiyat metinleri ve eleştirel metinler ekseninde kendisi eleştirel düşünme becerisi gelştirir: analiz ve sentez yapabilmeyi öğrenir.
5   5) öğrenci gerçekleştirdiği analiz ve sentez becerisi ile kendisi araştırdığı güncel bir kültürel veya edebi konu üzerinde araştırma yazısı oluşturur
6   6) öğrenci dersin kapsamında geliştirdiği özgün çalışmasını ders saatinde final ödevini sunum şeklide sınıfla paylaşır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 week #1 introduction The Frankfurt School of Critical Theory (YaleCourses) https://www.youtube.com/watch v=FFpGf7aPXNA
2 week #2 Adorno and Horkheimer: Dialectic of Enlightenment - Part I https://www.youtube.com/watch v=vMiF9Bv-72s
3 week # 3 Adorno and Horkheimer: Dialectic of Enlightenment - Part II https://www.youtube.com/watch v=J_qm4DtPQMM
4 week # 4 Dialectic of Enlightenment II: The Culture industry http://culturalstudieslectures.blogspot.com Max Horkheimer and Theodor Adorno.
5 week # 5 Fetishism and Popular Culture http://culturalstudieslectures.blogspot.comUmberto Eco. Casablanca from Travels in Hyper-Reality, pgs. 197-212.Stuart Hall in During. Encoding, decoding from During, The Cultural Studies Reader , pgs. 507-517 Sunum ve tartışma
6 week # 6 Birmingham and Stuart Hall from Roll Over Beethoven: the Return of Cultural Strife British Cultural Studies from Stuart Hall. Representation and the Media Sunum ve tartışma
7 week # 7 American Reception: Social and Cultural Context from Roll Over Beethoven: the Return of Cultural Strife, 167-202 Stanley Aronowitz. Cultural Study in Postmodern America, Joel Pfister. The Americanization of Cultural Studies. in Storey, 287-299 Sunum ve tartışma
8 Week # 8 Arasınav Sunum ve tartışma
9 week # 9 Stuart Hall. What is this `Black in Black Popular Culture Social Justice Sunum ve tartışma
10 week # 10 Stuart Hall. Cultural Studies and its Theoretical Legacies in During, 97-112.Raymond Williams. The Future of Cultural Studies in John Storey, What is Cultural Studies New York:Arnold/St. Martin's Press. 168-177. Sunum ve tartışma
11 week #11 Herbert Marcuse. One Dimensional Man: Studies in the Ideology of Advanced Industrial Society , Introduction and Chapter 1 Sunum ve tartışma
12 week # 12 Gilles Deleuze. Postscript on the Societies of Control Sunum ve tartışma
13 week # 13 Walter Benjamin" Work of art in the age of mechanical reproduction" Weak Messianism: Walter Benjamin's Arcades Project Sunum ve tartışma https://www.youtube.com/watch v=blq9sCIyXgA https://www.youtube.com/watch v=r69bGf2DnBY
14 week #14 more subjects into art and poetry Ginsberg, Zurita, Celan, Surrealists and Objectivists, WC Williams, Moore, Bishop, Stevens, Paz, Olson, Levertov, Creeley, Ashbery, O Hara, Rich, Darwish, Avidan, Morejón, Césaire, Bachmann, Daive, Albiach, Pasolini). sunum ve tartışma
15 week # 15 Kapanış Dersin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dialectic of Enlightenment (Cultural Memory in the Present) 1st Edition
by Max Horkheimer (Author), Theodor W. Adorno (Author), Gunzelin Schmid Noerr (Editor), Edmund Jephcott (Translator)

Howard Prosser Dialectic of Enlightenment in the Anglosphere: Horkheimer and Adorno's Remnants of Freedom 1st ed. 2020 Edition).
Herbert Marcuse, One-Dimensional Man: Studies in the Ideology of Advanced Industrial Society, 2nd Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders içeriği her semester öncesi güncellenir: aynı ders içeriği ders süresince de önceden bilgilendirmeyle güncellenebilir.
2) Sunumlar ve ders ile ilgili etkileşimli çalışmalar online ders platformlarında ilgili teknolojik eğitim araçları ile desteklenebilir: ders içeriği ve planının yer aldığı bir blgo sayfası bu konuya dahildir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

iSınavlar:
Semestre boyunca iki adet (2) sınav gerçekleştirilecektir.
1) Arasınav (Vize) (%50)
Arasınav sınıf-içi sınav olarak gerçekleşir. kompozisyon şeklinde veya kısa soru cevap şeklidedir.

2) Final (%50) .
Final sınavı da sınıf-içi sınav olarak gerçekleşebilir. kompozisyon şeklinde veya kısa soru cevap şeklide olabilir.
Ancak Final sınavı, bir araştırma çalışması ve sınıf içi sunumu olarak da istenebilir.

DEĞERLENDİRME KRİTERİ:
1. Arasınav ve Final edinilmiş bilgiyi değerlendirir. Kompozisyon şeklindeki sorular edinilmiş bilginin İngilizce olarak MLA yazım standardı ölçüsünde aktarımıdır.
2. Soru cevap şeklindeki sınavlar, kısa cevap. açıklamalar gerektirir ve bilgi ölçme amaçlıdır.
3. Araştırma ödevi ve sunumu; akademik araştırma, yazım ve sözlü aktarımının MLA standartlarında olması beklenir. Akademik etik kurallara uygun olması beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derse katılım mecburidir. (%70) Öğrenciler derse hazırlıklı olarak katılmak durumundadırlar.

2) Araştırma ödevi ve sunumu; akademik araştırma, yazım ve sözlü aktarımının MLA standartlarında ve Akademik etik kurallara uygun olması beklenir.

3) Derse geç teslim edilen ödevlerin notu ders programında belirtilen oranda düşürülür.

4) Derse katılımdan muaf olan öğrenci dersi almakta olduğu yilin ders programını takip etmek durumundadır.

5) Öğrenci her aşamada akademik etik kurallara uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Final Sınavına Hazırlık 2 15 30
Vize Sınavı 1 20 20
Proje Final Sunumu 2 40 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15455455454
ÖK.25455455454
ÖK.35455455454
ÖK.45455455454
ÖK.55455455454
ÖK.6