DERS ADI

: İleri Düzeyde Amerikan Roman İncelemeleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6028 İleri Düzeyde Amerikan Roman İncelemeleri I SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, başlangıcından İç Savaşa değin yazılmış Amerikan romanlarını daha iyianlayabilmeleri ve inceleyebilmeleri için öğrencilere gerekli eleştiri yazılarını tanıtmaktır. Romanlar, yazıldıkları dönemin sosyal, politik ve kültürel ortamlarına göndermeler yaparak incelenecektir. Roman seçiminde yazıldıkları dönemin belli başlı özelliklerini yansıtan romanlar seçilerek romanların yazıldığı ortamı öğrencilerin çözmeleri istenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştiri yazılarını analiz edebilme;
2   Amerikan edebiyatını gelişimini yazıldıkları devirleri göz önüne alarak analiz edebilme;
3   Satır altlarını okuyarak romanları inceleyebilme;
4   Değişik eleştiri kuramlarını romanlara uyarlayabilme;
5   MLA formatına ve yazma kurallarına uygun bir makale yazabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuya giriş Tartışma
2 The Theory of the Novel Okuma ve Tartışma
3 The Theory of the Novel Okuma ve Tartışma
4 The Rise of the Novel Okuma ve Tartışma
5 The Rise of the Novel Okuma ve Tartışma
6 Aspects of the Novel Okuma ve Tartışma
7 Aspects of the Novel Okuma ve Tartışma
8 Aspects of the Novel Okuma ve Tartışma
9 Ara Sınav
10 Cooper, The Pioneers (1823) Okuma ve Tartışma
11 Cooper, The Pioneers (1823) Okuma ve Tartışma
12 Hawthorne, The Scarlet Letter (1850) Okuma ve Tartışma
13 Hawthorne, The Scarlet Letter (1850) Okuma ve Tartışma
14 Stowe, Uncle Tom's Cabin (1852) Okuma ve Tartışma
15 Stowe, Uncle Tom's Cabin (1852) Okuma ve Tartışma
16 Genel Değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s):
Aspects of the Novel, E. M. Forster ,1927
The Rise of the Novel, Ian Watt, 1957
The Theory of the Novel, George Lukacs, 1920

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Derse gelmeden önce okunması gereken kitap ve makaleleri okumak;
* Öğrenmeyi pekiştirmek amacıyla diğer öğrencilerle bilgi alış verişinde bulunmak;
* Tüm ders için gerekli ödevleri ve okumaları zamanında tamamlamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin,
* Hangi bilgiye gereksinim duyduklarına karar verebilmeleri;
* Verilen bilgiyi değerlendirip analiz edebilmeleri;
* Kaynakları kullanarak bilgiye ulaşmaları;
* MLA formatında bir makale yazmaları
beklenir

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
* Konu ile ilgili kapsamlı bilgiyi öğrendiklerini gösterebilmeleri;
* Verilen bilgiyi değerlendirip analiz edebilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
* Yönetmeliklere uygun olarak derslerin %70'ine devam etmeleri;
* Derse gelmeden önce okumaları gerekli okuma parçalarını okumaları gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi
Telefon: 18645
e-mail: nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu alarak

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15455545
ÖK.25455545
ÖK.35455545
ÖK.45455545
ÖK.55455545