DERS ADI

: ESKRİM IV (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 3034 ESKRİM IV (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Eskrim Antrenörlüğü ileri becerilerini edinmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskrim antrenörlüğünün gerekliliklerinin bilinmesi
2   Eskrim ileri düzey teknik ve taktik bilgilerin öğrenilmesi
3   Eskrim özgü antrenman bilgisi öğrenilmesi
4   Eskrim performans takibi ve analizi
5   Yarışma ve Organizasyon kurallarını uygulayarak turnuva düzenleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eskrimcinin yarışmadaki fiziksel gereksinimleri
2 Yarışma için antrenmanın planlanması
3 Defansif aksiyonlar ve ripostların farklı koşullarda uygulanması
4 Paratlar ve kombine aksiyonlar
5 Parat Uygulamaları
6 Evasive Aksiyonlar
7 Ripostlar
8 Feint Atak
9 Kontr atak
10 Atakta ikinci insiyatif ve Kontr tempo
11 Branşa Özgü Testlerin yorumlanması ile birlikte antrenman içeriğinin düzenlenmesi
12 Yarışma ve Organizasyon kuralları
13 Yarışma ve Organizasyon kuralları
14 Yarışma ve Organizasyon kurallarını uygulayarak turnuva düzenleme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Do Fencers Require A Weapon-Specific Approach To Strength And Conditioning Training Turner AN1, Bishop C, Cree J, Edwards M, Chavda S, Read P, Kirby D. J Strength Cond Res. 2016 Oct 26.
2- In Response to "Determinants of Olympic Fencing Performance and Implications for Strength and Conditioning Training".
Bottoms LM, Wylde MJ. J Strength Cond Res. 2017 Feb;31(2):e64-e66. doi: 10.1519/JSC.0000000000000921
3- The Science of Fencing. Roi, G.S., Bianchedi, D. (2008). Sports Medicine, 38(6), 465-481.
4- Eskrim tarihi ve modern eskrim; Arseven, R., Türkiye Eskrim Federasyonu; 1976 Ankara.
5- Eskrim teknikleri ve temel unsurları; Sütbakan, O., Türkiye Eskrim Federasyonu; 2010- Ankara
6- Effect of target change during the simple attack in fencing. Gutiérrez-Dávila M1, Rojas FJ, Caletti M, Antonio R, Navarro E. J Sports Sci. 2013;31(10):1100-7. doi: 10.1080/02640414.2013.770908. Epub 2013 Feb 20.
7- www.fie.ch
8- www.tef.gov.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru-cevap, uygulama, video analiz, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Sercin Kosova - Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi- Seferihisar-İzmir
sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 14 1 14
Final Sınavı 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15533434152
ÖK.25533434152
ÖK.35533434152
ÖK.45533434152
ÖK.55533434152