DERS ADI

: SPOR TARİHİ VE TÜRK SPOR TEŞKİLATI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5022 SPOR TARİHİ VE TÜRK SPOR TEŞKİLATI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET BAYANSALDUZ

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

İlk insanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi. Türk spor teşkilatının yapı ve işleyişinin tanımlanması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk insanoğlunun var olduğu günlerdeki yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini öğrenme
2   İlk uygarlıklarda ve ilk medeniyetlerde oynanan oyunların kavranması.
3   Oyunların spora nasıl dönüştüğü
4   Antik Yunan ve Roma döneminde spor anlayışı ve spor tesislerinin incelenmesi
5   Orta Çağ ve Yeniçağda spor anlayışının nasıl olduğunun kavranması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması
2 İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor
3 Sümerler,Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor
4 Girit te spor
5 Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim
6 Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi
7 Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar
8 Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar
9 Türk sporunda teşkilatlanmanın tarihsel gelişimi açısından analizi
10 Spor kulüpleri kuruluşu işleyişi ve denetimi
11 TFF teşkilat yapısı ve görevler
12 Spor federasyonlarının yapısı ve işleyişi
13 Türkiye Amatöre Spor Kulüpleri Konfederasyonu
14 Türkiye Amatöre Spor Kulüpleri Konfederasyonu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Alpman, C. (1972) Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul.
Swaddling, J, (2000) Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul

Yardımcı kaynaklar:
Akurgal, E. (1998)Anadolu Uygarlıkları, İstanbul.
Saltık, S. (1995) Antik Stadyumlar, İstanbul.
Kahraman,A. (1995) Osmanlı Devletinde Spor,Ankara.
Alexiou,S. (1991). Minos Uygarlığı, İstanbul.
Keten,M. (1993)Türkiye de Spor,Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, kavrama ile, sunumlar; araştırma, tartışma, aktarma ile,
değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11533111111
ÖK.21533111111
ÖK.31533111111
ÖK.41533111111
ÖK.51533111111