DERS ADI

: VOLEYBOL (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STS 5010 VOLEYBOL (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞENOL YANAR

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin voleybolun tanımını, voleybol oyununun genel karakteristik özelliklerini, Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, voleybol oyun kurallarını, voleybol oyununun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, voleybol ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Voleybol temel oyun kurallarını ifade edebilme
2   Voleybola özgü ısınma şekillerini öğrenebilme
3   Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme
4   Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme
5   Temel ve gelişim antrenmanlarının özelliklerini öğrenebilme ve uygulatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri, voleybola özgü eğitsel oyunlar
2 Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları
3 Öne parmak pasın basamaklı öğretimi;
4 Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi;
5 Öne manşet pasın basamaklı öğretimi;
6 Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi;
7 Alttan servisin basamakli öğretimi
8 Tenis servisin paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi;
9 Smacın çapraz alana- basamaklı öğretimi;
10 Smacın paralel alana- basamaklı öğretimi;
11 Planjönün takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi;
12 Servis karşılama çalışmaları; iki kişiyle, üç kişiyle ve grup halinde gerçekleştirilen çalışmalar
13 smaç karşılama çalışmaları; iki kişiyle, üç kişiyle ve grup halinde gerçekleştirilen çalışmalar
14 Voleybol oyun kuralları voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. American Sport Education Program, Coaching Youth Volleyball, 2008
2. Aracı H. Voleybol, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006
3. Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, 1983
5. Shondell D, Reynaud C, Volleyball Coaching Bible, Human Kinetics, 2002
6. Tiryaki E. Yeni Başlayanlar için Voleybol, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999

Yardımcı kaynaklar:
1. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008
2. Onay C. Branşlara Göre Eğitsel Oyunlar, Özbiçer Basım Evi, Mersin, 2008

Referanslar:
www.tvf.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15533434152
ÖK.25533434152
ÖK.35533434152
ÖK.45533434152
ÖK.55533434152