DERS ADI

: GÖSTERİ CİMNASTİĞİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBS 5040 GÖSTERİ CİMNASTİĞİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin,futbolda ısınmanın önemini kavramasını, futbol antrenmanının amaçları, ilkeleri ve çeşitlerinin anlayabilmesini,

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cimnastikte ısınmanın önemini anlayabilme ve uygulatabilme
2   Her yaş grubuna yönelik olarak antrenmanın amaçları , ilkeleri ve çeşitlerini anlayabilme
3   Cimnastikte kullanılan yüklenme yöntemlerini anlayabilme ve uygulatabilme
4   Cimnastikte antrenman analizi yaparak her yaş grubuna yönelik olarak branşın gerektirdiği yüklenme yöntemlerini belirleyebilme
5   Yaş gruplarına yönelik olarak antrenman planlaması ve periyodlamasını gerçekleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cimnastik branşına yönelik özel ısınma (teorik) Isınma (pratik)
2 Cimnastik antrenmanının amaçları, ilkeleri ve çeşitleri(teorik) Isınma (pratik)
3 Biyomotor yetilere giriş ve yüklenme yöntemleri (teorik) Yüklenme yöntemleri (pratik)
4 Cimnastik yüklenme yöntemler (teorik) Yüklenme yöntemleri(pratik)
5 Cimnastik süratin teorisi (teorik) Futbolda sürat uygulamaları (pratik)
6 Cimnastik dayanıklılığın teorisi (teorik) Futbolda dayanıklılık uygulamaları (pratik)
7 Cimnastik dayanıklılığın teorisi (teorik) Futbolda dayanıklılık uygulamaları (pratik)
8 Cimnastik kuvvetin teorisi (teorik) Futbolda kuvvet uygulamaları (pratik)
9 Cimnastik kuvvetin teorisi (teorik) Futbolda kuvvet uygulamaları (pratik)
10 Cimnastik koordinatif yetiler (teorik) Futbolda koordinatif yetiler (pratik)
11 Cimnastik antrenman planlaması ve periyodlaması (teorik) Cimnastik testler (pratik)
12 Cimnastik antrenman planlaması ve periyodlaması (teorik) Cimnastik testler (pratik)
13 Cimnastik antrenman planlaması ve periyodlaması (teorik) Cimnastik testler (pratik)
14 Cimnastik antrenman planlaması ve periyodlaması (teorik) Cimnastik testler (pratik)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Muratlı S., Çocuk ve Spor, 1997 Ankara 2- Muratlı S., Kalyoncu O., Şahin G., Antrenman ve Müsabaka, 2008 Ankara 3- Bompa T., Antrenman Kuramı ve Yönetimi., 1997, Ankara 4- Reilly T., The Science pf Atheletic Training, 2007, USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15533434152
ÖK.25533434152
ÖK.35533434152
ÖK.45533434152
ÖK.55533434152