DERS ADI

: BOCCE (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBS 5030 BOCCE (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrencilere, bocce branşının temel tekniklerini öğretme, branşa özgü ileri teknikleri uygulama ve bocce antrenman programı hazırlama becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bocce branşına özgü yarışma kurallarını açıklar.
2   Bocce branşına ait temel teknikleri öğretir.
3   Bocce branşına özgü ileri teknikleri uygular.
4   Branşa özgü atış tekniklerini inceler ve doğruluğunu değerlendirir.
5   Bocce branşına özgü antrenman programı hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de ve dünyada yapılan Bocce turnuvaları ve bocce müsabaka kuralları
2 Bocce Yarışma Psikolojisi (Raffa, Petank, Volo)
3 Bocce branşında oyuncu performans ve mevkileri
4 Bocce branşına özgü oyun bilgisi ve oyunu okuma yöntemleri
5 Bocce branşında yaklaşma ve vuruş uygulama çalışmaları
6 Bocce branşında oyun kazanmaya yönelik taktikler ve uygulama çalışmaları
7 Petank branşına özgü teknik uygulamalar
8 Petank branşına özgü teknik uygulamalar
9 Raffa ve Volo branşlarına özgü teknik uygulamalar
10 Raffa branşına özgü maç analizi yapma çalışmaları
11 Petank branşına özgü maç analizi yapma çalışmaları
12 Volo branşına özgü maç analizi yapma çalışmaları
13 Bocce branşına özgü özel öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları
14 Bocce branşına özgü özel antrenman teknikleri ve uygulama çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu ÖğrenmeGenel Müdürlüğü (2017). BOCCE Başlangıç Düzeyi Kurs Programı. Ankara.
Pagnoni, M. (2013). The Joy of Bocce,5 th Edition. Newsweek, USA
Ellsworth, A. (2017). Bocce Ball Rules, Official Rules And Regulations for Competitive Bocce, SportCraft, USA.
Bragaglia, A. (2007). The Bologna Open Clusters Chemical Evolution project (in short: BOCCE). INAF, Bologna

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15533434152
ÖK.25533434152
ÖK.35533434152
ÖK.45533434152
ÖK.55533434152