DERS ADI

: TV'DE SPOR HABER PROGRAM YAPIMI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÜOS 4024 TV'DE SPOR HABER PROGRAM YAPIMI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Öğrencilerin Televizyon, video, sinema, reklamlar, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim şekillerini tanıyarak öğelerini fark eder.
2   Kitle iletişim araçlarını tanır
3   Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar.
4   Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5   Medya organları tarafından verilen mesajların (siyasi, ekonomik, kültürel vb) toplum ve birey üzerindeki etkileri ve bu etkilerin alıcılar tarafından eleştirel bir bakış açısıyla nasıl değerlendirildiğini açıklar.
6   Medya okuryazarlığının önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Kavramları ve İletişim Türleri
2 Kitle İletişimi. Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi
3 Medya Kavramı ve Medyanın İşlevleri
4 Medya ve Etik
5 Kitle İletişim Araçlarına Yaygın Bir Örnek Olarak Televizyon Yayıncılığı ve Mülkiyet Yapısı
6 Aile, Çocuk ve Televizyonun Etkileri
7 Radyo. Radyonun işlevi ve Radyo Programlarının Etkileri
8 Ara sınav
9 Gazete ve Dergilerin İşlevi
10 İnternet. İnternetin işlevi Özellikleri ve Kullanım Şekilleri
11 Medya ve Siyaset
12 Medya ve Kültür ve Şiddet
13 Medya Okur Yazarlığı
14 Medya Okur Yazarlığı ve Uygulama Alanları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İNAL. K. Medya Okuryazarlığı El Kitabı Ankara 2009, Ütopya yayınevi
MEB Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen Kılavuzu Kitabı Ankara 2008. Devlet Kitapları Müdürlüğü
TÜRKOĞLU N.-CİNMAN ŞİMŞEK M. Medya Okuryazarlığı İstanbul 2007. Kalemus Yayınları
SOLAK. Adem (Ed), Medya ve Şiddet Ankara2007. Hegem Yayınları
PEKMAN. C. Avrupa Birliği'nde Medya Okuryazarlığı, 2006
HALLORAN. M. Televziyonun Toplum Üzerindeki Etkileri, Televizyonun Etkileri, çev. Süheyl Gürbaşkan, İstanbul1973, İstanbul Reklam Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Sunum, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65