DERS ADI

: OKÇULUK III (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 4017 OKÇULUK III (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Okçuluk branşında atış ve antrenman tekniklerinin incelendiği ve günümüzle karşılaştırılan bir derstir. Çağdaş hedef okçuluğunda atış ve antrenman tekniklerinin tanıtılması ve uygulanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okçulukla ilgili malzemeleri anlatır.
2   Okçulukla ilgili malzemeleri kullanır ve açıklar.
3   Yarışma kurallarını açıklar.
4   Farklı mesafelerde atış tekniğini sergiler.
5   Nişangâh ayarı yapar.
6   Tekniğini ve puanı değerlendirir ve anlatır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okçuluk Tarihi, Okçulukta Güvenlik ve Uyulması Gereken Kurallar
2 Temel Okçuluk Öğretim Kademeleri
3 Yay ve Yay Çeşitleri. Yay gövdesi özellikleri, çeşitleri ve ölçüleri
4 Klasik Yay Üzerinde Bulunan Aksesuarlar ve İşlevleri.
5 Limpler ve yapıları. Limp çeşitleri, ölçüleri. Makaralı Yaylar.
6 Temel Hareketler: Duruş, Tutuş, Çekiş, Çene Altı Kontrol Noktası ve Bırakış Özelliklerinin Doğru Öğretimi.
7 Ok ve Ok Çeşitleri. Atış için Gerekli Aksesuarların kullanımı ve işlevleri. Okçuluk Oyun Kuralları
8 vize sınavı
9 Uygun Yay Seçimi. Kol Boyu ve Yay Ölçüleri. Denge Çubukları Kullanımı ve İşlevi
10 Kiriş, Yaylara Göre Kiriş Yükseklikleri. Kiriş maddeleri ve Kat Sayıları. Sargı İpleri. Kiriş Yapımı.
11 Yay Ayarı. Basınç Düğmesi, Kliker ve Ok Yatağı ayarları.
12 Arkalık Noktasının ve Basınç Düğmesinin Ayarlanması. Makaralı Yay Testleri.
13 Yay Uygunluğu Testleri. Uygun Ok Seçimi. Ok Kesimi, tüylenmesi, uygun uç ve arkalık seçimi. Okçulukta Spine
14 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aktepe,K., Okçuluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
Atabeyoğlu,C.,Okçuluk Tarihi ,Türk Spor Vakfı Yayınları ,5/6,başkent yayın evi,1988
Herrigel,E.,Zen in the Art of Archery, Pantheon Books ,1970
Özer,D.,Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor, 1. baskı, nobel yayın dağıtım,2002.
Türkiye Okçuluk Federasyonu ,Yarışma Kuralları ve Talimatlar, 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, küçük grup tartışması, kütüphane ve internet kaynaklarından yaralanma yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavları için öğrencilerin hazırladıkları raporlar değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.132335
ÖK.222345
ÖK.332335
ÖK.422345
ÖK.532335
ÖK.622345