DERS ADI

: BASKETBOL III (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 4003 BASKETBOL III (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; günümüz basketbolunda takımlar tarafından en çok tercih edilen savunma çeşitlerinin ve bu savunmalara hücum prensiplerinin teoride ve uygulamadaki detaylarını vermektir. Ayrıca el ile istatistik tutma ve oyuncu seçim ilkeleriyle performans testlerinin öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir basketbol maçında el ile istatistik tutup yorumlayabilme
2   Oyuncu seçim ilkeleri ve basketbola özgü fiziksel performans testlerini kavrayabilme
3   Savunma çeşitlerini ve genel prensiplerini kavrayıp öğretebilme
4   Savunma çeşitlerine karşı hücum prensiplerini kavrayıp öğretebilme
5   Dipten ve kenardan değişik savunmalara karşı top çıkarma uygulamalarını kavrayıp öğretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 El ile istatistik tutma ve yorumlama
2 Oyuncu seçimi ilkeleri ve basketbola özgü fiziksel performans testleri, takım savunma çeşitleri ve genel prensipleri
3 Savunma çeşitlerine göre genel hücum prensipleri
4 Adam adama savunma ve hücum örnekleri
5 2-1-2 alan, 2-3 alan ve 3-2 alan savunmalar ile hücum örnekleri
6 1-2-2 alan ve 1-3-1 alan savunmalar ile hücum örnekleri
7 Match-up alan savunması ile hücum örnekleri
8 1 ve kutu, 1 ve baklava savunmalar ile hücum örnekleri
9 vize sınavı
10 2 ve üçgen, 2 ve ters üçgen savunmalar ile hücum örnekleri
11 1 ve 1-3, 1 ve 3-1 savunmalar ile hücum örnekleri
12 Dipten değişik savunmalara karşı top çıkarma
13 Kenardan değişik savunmalara karşı top çıkarma
14 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Burrall Paye (1974). The Winning Power of Pressure Defense in Basketball, Parker Pub. Co
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Maç İzleme 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.123345
ÖK.233355
ÖK.323345
ÖK.433355
ÖK.523345