DERS ADI

: ANTRENÖRLÜK ETİĞİ VE SPORDA ÇOCUK KORUMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 1024 ANTRENÖRLÜK ETİĞİ VE SPORDA ÇOCUK KORUMA ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET BAYANSALDUZ

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Antrenörlük Etiği ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Çocukların sporda korunmasında, mesleki ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak. Her türlü risklere karşı savunmasız durumda bulunan çocukların aktif olarak yer aldıkları her alanda, korunması ve esenliklerinin sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik kavramını
2   Çeşitli alanlarda meslek etiğinin yerini ve önemini
3   Spor Bilimlerinde meslek etiğinin önemi
4   Çocuk Koruma Programı
5   Sporda Çocuk Koruma Programı

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etik kavramının temelleri
2 Etik teorileri
3 Meslek etiği
4 Çeşitli alanlarda meslek etiği
5 Spor Bilimlerinde etik
6 Sporda Etik
7 Sporda Etik
8 Vize
9 Cinsiyeti, performansı yada vücut şekli hakkında yapılan Psikolojik aşağılama yada küçük düşürme.
10 Yüksek performansa ulaşabilmeleri için, genç atletlere yapılan aşırı baskı.
11 Fiziksel sakatlığa yada cinsel aşağılamaya giren takıma kabul ritüelleri.
12 İştahsızlık yada başka sağlık sorunlarına yol açabilecek, beslenme alışkanlıklarına veya rejimlere maruz kalma.
13 Dayak atma veya herhangi bir fiziksel cezalandırılmanın sporcunun performansını arttırmaya yöneltmek için kullanılması.
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara
Brackenridge, C., Tess K. And Daniel R. (Editors) (2012). Sport, Children s Rights And Violence Prevention: A Sourcebook On Global Issues And Local Programmes. Brunel University, London.
Yardımcı kaynaklar:
Atilla Erdemli., İnsan, Spor ve Olimpizm., Sarmal yayınevi., 1996 İstanbul
Brackenridge, C., Cockburn, C., Nutt, G., Pitchford, A., Russell K., & Pawlaczek Z., (2004). The Football Association s Child Protection İn Football Research Project 2002 2006: Rationale, Design And First Year Results , Managing Leisure, 9:1,30-46.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, sunum, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 10 01-02
metin.yaman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma 09.00 - 17.00 saatleri arasında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1454
ÖK.2454
ÖK.3454
ÖK.4454
ÖK.5454