DERS ADI

: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 1021 TEMEL HAREKET EĞİTİMİ ZORUNLU 2 1 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ PINAR TATLIBAL

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Hareket kavram ve temel hareket becerilerini açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareket eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilecektir.
2   Hareket eğitim programının amaç özelliklerini saptar,
3   Hareket eğitim programının felsefesini, program amaçları ile ilişkilendirir,
4   Hareket eğitim programının etkinliklerini motor gelişim basamaklarına uygun olarak düzenler,
5   Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini örnekler ile açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan gelişimi,motor becerilerin gelişim basamakları, büyüme gelişmeyi etkileyen faktörler
2 Gelişim basamaklamaları, hareket eğitimi programı için ipuçları
3 Aktif bir yaşam biçimi oluşturmak için hareket eğitiminin önemi, hareket kavramları ve becerileri
4 Hareket eğitim programlarının felsefesi, uluslararası hareket eğitimi program standartları
5 Hareket eğitim programlarının felsefesi, uluslararası hareket eğitimi program standartları
6 Hareket eğitimi program amaçları ve içeriği, hareket eğitimi program etkinlikleri
7 Lokomotor ve nonlokomotor becerilerin gelişimsel değerlendirilmesi
8 Vize sınavi
9 Manipulatif becerilerin gelişimsel değerlendirilmesi
10 Hareket eğitim programı içersinde cimnastiğin, ritm ve dansın ve yaratıcı dansın yeri ve önemi
11 Hareket eğitim programı içersinde cimnastiğin, ritm ve dansın ve yaratıcı dansın yeri ve önemi
12 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri
13 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri
14 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri
15 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Bailey, R. & Kirk, D. (Eds) (2009). The Routledge Physical Education Reader. London & NY: Routledge.
Barrow, HM. (1971). Man and His Movement: Principles Of His Physical Education. Philadelphia: Lea & Febier.
Bucher, AC. (1983). Foundations of Physical Education and Sport. St.Louis: The C.V. Mosby Company.
Cahn, SM. (2009). Philosophy of Education. Newyork & London: Routledge.
Capel, S & Piotrowski, S. (Eds) (2000). Issues in Physical Education. London & NY: Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50

*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Pınar TATLIBAL
Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
TURABİYE MAH. BEYLER CAD. NO. 4 SEFERİHİSAR-İZMİR
pinar.tatlibal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1332352
ÖK.2332352
ÖK.3332352
ÖK.4332352
ÖK.5332352