DERS ADI

: Liderlik ve Takım Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKY 7041 Liderlik ve Takım Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ETHEM DUYGULU

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Liderlik yaklaşımları ve liderlik davranışı ile günümüzün çağdaş yönetim bileşenlerinden biri olan takım yönetimi oluşumu, amaçları ve yönetimi incelenerek, öğrencinin ekonomik amaç güden ve/veya ekonomik amaç gütmeyen örgütlerde liderlik rolünü algılama, analiz etme ve yorumlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplam Kalite Yönetiminin Liderlik ve takım yönetimi konusunda edindiği bilgileri alanındaki diğer kavram ve kuramlarla karşılaştırma, farklılıklarını tanımlama ve uzmanlık düzeyinde yorumlayabilme, geliştirebilme ile bunları kullanabilme
2   Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
3   Liderlik ve takım yönetimi ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme
4   Takım çalışması ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
5   Takım yönetiminin etkinliğinin sağlanması konusunda problemi belirleme, çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve ders işleme yöntemi ve içerik, temel kavramlar
2 Liderlik yaklaşımlarının kuramdaki yeri (Klasik düşünce ve Liderliğin ele alınışı)
3 Liderlik yaklaşımlarının kuramdaki yeri (Neo-Klasik düşünce ve Liderliğin ele alınışı biçimi)
4 Çağdaş Yönetim Yaklaşımları çerçevesinde ele alınan liderlik yaklaşımları/modeller
5 Grup, Ekip,Takım kavramı, anlamı önemi ve kuramdaki yeri
6 Takım Türleri ve Takım Oluşumunu etkileyen faktörler
7 Takım oluşum süreci/lider üye ilişkileri /Takım üyelerinin rol dağılımları
8 Etkili takımların özellikleri ve takım tipleri/ üye rol ilişkileri
9 Liderlik ve Takım Bağı (Takım- liderlik davranış ilişkisi)
10 Etkili liderlik ve Etkin Takım Bağı /Takım Etkinliği Ölçme ve Değerlendirme 1.
11 Etkili liderlik ve Etkin Takım Bağı /Takım Etkinliği Ölçme ve Değerlendirme 2.
12 Takım liderlerinin takım etkinliğindeki rolü (ölçme ve değerlendirme)1.
13 Takım liderlerinin takım etkinliğindeki rolü (ölçme ve değerlendirme)2.
14 Liderlik ve Takım Yönetimi Dönem İçi Çalışmalar (Çalıştay Sunumları)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders ile ilgili her tür bilimsel kaynak.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konular hem kuramsal hem de örnek olaylar ile incelenecek ve tartışılacak, dönem sonu haftasında alan çalışması sonuçları düzenlenen çalıştayda sunulacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kuramsal (Literatür) incelemenin yanında, örnek olay çözümlemesi, rol oynama, tartışma, grup çalışması, sunum ve yazılı ölçme değerlendirmeden oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler, ara ve final sınavı ile birlikte dersteki tartışmalara katılmaları ve dönem sonu ödevlerinin sunumu ve çalıştaya katılımlara göre değerlendirilmektedir. (Bkz. Derse ilişkin politika ve kurallar)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ara sınav ve final sınavı için öngörülen kurallar şunlardır:Sorular genel değil spesifiktir, çözümlemeler örnek olaylarda terminolojinin doğru kullanımı ile yanıtlanmalıdır.Bu doğrultuda değerlendirilirmede aşağıdaki hususlar dikkate
alınacaktır; Terminolojiyi yerinde ve doğru kullanma becerisi, kavramlararası neden sonuç ilişkilerinde tutarlılık derecesi, bunun için önerilen çözümün gerekçelerinin bilimsel, makul ve mantıklı şekilde belirtilmesi ve karşı tarafı ikna etmesi gerekmektedir.Dersle ilişkili yaptığı okumalar ve dolayısıyla işlenen konulara vakıf olma derecesi önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ethem.duygulu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Kitap Okuma 1 8 8
Alan/saha çalışması 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3545
ÖK.4545
ÖK.5545