DERS ADI

: CAD ve ELEKTROAKUSTİK UYGULAMALAR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZT 5025 CAD ve ELEKTROAKUSTİK UYGULAMALAR I SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SERHAT DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Autocad mimari proje dosyaları üzerinde audio-video endüstrisindeki uygulama tekniklerinin öğrenilmesi, etütler ve uygulama projeleri ile desteklenmiş biçimde üretime yönelik deneyimlere sahip olunması; binalarda kullanılan her türden teknolojik ekipman uygulama ve sorunlarının üstesinden gelinebilecek bilimsel ve uygulamalı donanımlara sahip olunması; bina akustiği ve elektro akustik hesaplamalar ve etütlerin ile bina için akustik ve elektro-akustik raporların hazırlanması, konferans salonu, özel derslikler vb. mekanlar için ses geçiş kontrollarının ve elektro akustik desteklerin sağlanması, akustik yapı malzemelerinin yönetmeliklere uygun biçimde projelendirilip elektro akustik uygunluklarının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Elektro-akustik ve Bina akustiği kapsamında teknolojik sistemler ve akustik yapı malzemelerinde tam hakimiyet sağlamak, bina yapı elemanlarından kaynaklanan ses geçiş tasarımları ve mühendislik hesapları üzerinde teknik detayları hatırlamak, etütler ile pekiştirmek
2   Evrensel ve güncel ekipmanlar ile yapı elemanlarının ses geçiş özellikleri ile ilgili son sistem ürünlerin uygulamalarında tam hakimiyeti sağlamak
3   Evrensel sertifikalara ve prosedürlerine ve bina yapı elemanlarının ses geçiş özellikleri ile ilgili TS EN ISO standartlarındaki konulara tam hakimiyet sağlamak
4   Tek başına sorunları tespit edebilme ve teknik yanıtlarını hızla bulabilme becerisi ile, ilgili yönetmelikler çerçevesinde bir binanın belirlenen değerler doğrultusunda akustik konforunu sağlayabilme becerisini kazanma k
5   Edinilen tüm teknik ve teknolojik donanımı toplum yararına, tüketilebilir ve geri kazanılabilir özellikleri ile sunabilme yeteneğine ulaşabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazılım bilgisi ve endüstriyel yazılımlar (Autocad, SketcUp, SonArchitect, Insul, CYPE BIM, EASE) Yazılımlar mimari proje hazırlamaya, BIM tabanlı yazılımları kullanmaya, model hazırlamaya, yapı malzemelerinin titreşim ve geçiş özelliklerini çalışmaya, elektro-akustik sistemleri kurmaya yönelik yazılımlar olup, uygulamalı olarak kullanılacaktır
2 Elektronik sahne gösteri ekipmanları ve endüstriyel kullanımları
3 Elektro-akustik, sound reinforcement, telekonferans, çeviri sistemleri, Görüntü ve AVID teknikleri, kamera kontrol ve uygulamalar
4 Zayıf ve kuvvetli sinyal aktarım teknikleri, elektronik güç ve sinyal hesapları, mühendislik etütler, örnek proje analizleri, blok şemalar ve tek hat şemalarının oluşturulması
5 (Devam ediyor) Bir mimari proje üzerinde elektro-akustik sistemlerin ve hesaplamaların gerçekleştirilmesi, proje hazırlama Bu proje öğrencilerin, dönem arası 1. proje ödevi olarak değerlendirilecektir.
6 Binalarda mekanlar arası ses ve titreşim kontrolü için temel ilkeler. Özel derslikler, hasta odaları gibi özel mekanlar, konutlarda odalar arası ve bina tesisat gürültü geçişlerinin kontrolleri vb mekanlar üzerinde yoğunlaşılacaktır.
7 (Devam ediyor)
8 Dönem arası 1. projelerin kritikleri.
9 Binalarda gürültü kontrolleri için örnek projeler üzerinde etütler Örnek bir bina üzerinde hava ve strüktür iletimli gürültülerin kontrolü, sınır değerlerin sağlanması konusunda proje çalışmaları Bu proje öğrencilerin dönem arası 2. proje ödevleri olarak değerlendirilecektir.
10 (Devam ediyor)
11 Dönem arası 2. projelerin kritikleri
12 Dönem konularının teknik açıdan değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Serhat Durmaz; Müzik Teknolojisi ve Audio Terimleri Sözlüğü , Cinius Yayınları, İstanbul, 2009
2. Garry Davis, Ralph Jones; Sound Reinforcement Handbook , Hal Leonard Publishing Co, USA, 1989, ISBN: 0 88188 900 8, 2. Edition
3. John Huntington; Control Systems for Live Entertainment , Focal Press, Butterworth- Heinemann, USA, 1994 ISBN: 0 240 80177 6
4. Michael Talbot Smith; Sound Engineer s Pocket Book , Focal Press, England, 2003, ISBN: 0 240 51612 5
5. Cinema Sound System Manual , JBL Professional, Harman International Co.,California, USA, 2003
6. Don Davis, Carolyn Davis; Sound System Engineering , 2. Edition Focal Press, Butterworth Heinemann, ISBN: 0-240-80305-1, USA, 1997
7. John Eargle; Sound System Design Reference Manual , JBL Professional, Harma International Co., California, USA, 1999
8. Bob McCarthy; Sound Systems: Design and Optimization. Modern Techniques and Tools for Sound System Design and Alignment , Focal Press, ISBN: 0-240-052020-3, Italia, 2007
9. TS EN ISO 10140 Akustik - Yapı elemanlarında ses yalıtımının laboratuvar ölçümü (1,2,3,4,5)
10.TS EN ISO 16283 Akustik- Yapıların ve yapı elemanlarının ses yalıtımı için sahada yapılacak ölçümler (1,2,3)
11.TS EN 12354 Yapı Akustiği - Yapıların akustik performansının elemanların performanslarından hesaplanması (1,2,3,4,5,6)
12.TS EN ISO 717 Akustik - Yapılarda ve yapı elemanlarında ses yalıtımının derecelendirilmesi (1,2)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sistemlerin endüstriyel uygulamalı ile ilgili ve 20 dakikayı geçmeyen sunumlar ile başlar, sorun ve gereksinimler sınıf tarafından tespit edilerek üzerinde çözümler elde etmek için karşılıklı tartışma ve öneriler şeklinde yürütülür. Bu sistemler için gereken temel teknolojik, müziksel ve müzik teknolojisini ilgilendiren altyapı bilgileri çok özel durumlar dışında tekrar edilmez, öğrencilerin bu temellere hakim oldukları kabul edilir. Öğrenciler dönen içinde bireysel sunumlar ve küçük teknolojik sistem çözümlemeleri ile derse katılım sağlar, bundan dönem içi ödev/sunum değerlendirmesine tabi tutulur. Her öğrenci büyük dönem projesi hazırlar. Bu proje ikinci dönemin 4. Haftası verilir ve 6 hafta hazırlık süreci tanınır. Bu süre içinde ödev ile ilgili olarak öğrenci en az dört kez ara görüşme yapmak zorundadır. Görüşmeleri eksik olan ve teslim edilmeyen ödev değerlendirmeye alınmaz; yüzde karşılığı sıfırdır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içi öğrenci sunum, derse aktif katılım, analiz edilmek üzere gündeme getirilen projeler üzerindeki çözüm yetenekleri, uygulama önerileri ve uygulama hızları doğrudan değerlendirme ölçütleridir. Derste anlatılanların sınav yada dönem ödevlerinde aynen aktarılmasının değerlendirmelere bir katkısı yoktur; özel problem çözme teknikleri ve buna verilen yanıtlar esastır.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı ara sınavda sorulan sorular işlem ağırlığına göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım ile sınav öncesinde belirtilecek, deklare edilecek, alınan yanıtlara göre hesaplanan puanların toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Bunun dışındaki not değerlendirmeleri yukarıda açıklanan ölçütler doğrultusunda gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam esastır. Mucbir sebeplerle yapılamayan ders, onbeş gün içinde ve başka bir ders olacak şeklinde tüm öğrencilerin katılımı sağlanarak telafi edilir. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye verilir. Bu konunun derste anlatılmasından önce çalışma-araştırma sonuçları tartışılır, sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serhat.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yoktur

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyalle 14 6 84
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Ödev hazırlama 1 26 26
Sunum hazırlama 1 20 20
Final sınavı 1 3 3
Vize sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.151422111125531
ÖK.251422111125531
ÖK.351422111125531
ÖK.451422111125531
ÖK.551422111125531