DERS ADI

: Barış Oluşturmada Kültür ve Din

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5035 Barış Oluşturmada Kültür ve Din SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüz insanlığının karşı karşıya bulunduğu ciddi sorunların başında, dünya üzerinde birlikte yaşamı nasıl inşa edeceğimiz gelmektedir. Geşmişte olduğu gibi bugün de dünyamızın kültürel, ulusal, ırksal, etnik ve dini çeşitliliği yaşamın bir gerçeği olarak önümüzde durmaktadır. Bu çeşitlilik yanında giderek artan karşılıklı bağımlılık olgusu bireysel, toplumsal ve uluslararası düzeylerde birlikte nasıl yaşanılacağı gerçeği üzerinde düşünmeyi ve gerekli davranış becerilerini uygun inançlar, değerler ve tutumlar çerçevesinde kazanmayı gündeme getirmektedir. Bu derste, sözkonusu tespitlerden hareketle öğrencinin barış içinde nasıl yaşanabileceği sorusuna ilişkin düşünce dünyasını zenginleştirmek ve bilinç düzeyini yükseltmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür, din, barış ortamının oluşturulması (peacebuilding) gibi kavramların içeriğine ilişkin bilgi sahibi olur.
2   Sosyal yaşamın şekillenmesinde rol oynayan inanç ve değerlerin kültür ve din ile olan ilişkisini kavrar.
3   Birlikte barış içinde yaşamanın ilkeleri üzerinde fikir üretir.
4   Yaşamda karşılıklı bağımlılık ilkesinin önemini kavrar.
5   Bireysel düzeyde barış kültürünün inşasında gerekli becerileri geliştirir (affedicilik, diyalog kurabilme, farklılıkları telif edebilme gibi).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Barışın inşası kavramının açıklanması
2 Barış inşa sürecinde etkili olan faktörler (kültür ve din).
3 Barış kültürü kavramı ve ilgili değerler.
4 Barışın inşasına ilişkin teorik yaklaşımlar.
5 Barış inşa sürecinde kültürel ve dini çeşitliliğin ortaya çıkardığı sorunlar.
6 Karşılıklı bağımlılık kavramının analizi.
7 Karşılıklı bağımlılık ilkesiyle genel-sistem kuramının ilişkisi.
8 Ara sınav.
9 Barış inşası ile çatışma çözümü arasındaki ilişkiler.
10 Gruplararası ilişkiler ve barış inşa süreci.
11 Barış inşa sürecini anlamada temas kuramının katkısı.
12 Dini gruplararası ilişkilerde çatışma çözümü.
13 Duygusal iklim kavramının analizi.
14 Barış inşası sürecine eğitimsel yaklaşım (barış inşası eğitim modelleri).

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YSS* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, yıl içi çalışma ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1,5 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155322
ÖK.243552
ÖK.345553
ÖK.442255
ÖK.5355545