DERS ADI

: Anlaşmazlık Yönetiminde Eleştirel Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5031 Anlaşmazlık Yönetiminde Eleştirel Düşünme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, doğru akıl yürütme pratik becerisini vermek ve öğrecilerin analitik becerilerini geliştirmektir. Argüman oluşturma ve analiz yöntemlerini tanıtılacaktır. Ayrıca ders mantığa uygun karar alma süreçlerinin teori ve uygulamasındaki temel prensiplerin anlaşılmasına yardım etmek üzere tasalanmıştır. Derste öğrenilecek analitik-eleştirel düşünme ve yazma becerileri, öğrencilere tüm akademik disiplinlerde ve iş hayatında yarar sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel seviyede tümevarımcı ve tümdengelimci akıl yürütme becerileri sergilemek
2   Temel formel ve informel düşünce ve dil yanılgılarını tanımak ve anlamak
3   Çıkarımların üzerine bina edildiği varsayımları tanımak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştirel düşünme: giriş
2 Problem çözme ve fikir ve kavramları berraklaştırma
3 Argümanları analiz etme ve şemalaştırma
4 İddiaların ve kaynakların değerlendirilmesi
5 Argümanların değerlendirilmesi
6 Tümdengelimci akıl yürütme
7 Tümevarımcı akıl yürütme
8 Yanlış düşünce
9 Yanlış düşünce
10 Karar verme stratejileri
11 Yukarıdan-aşağıya düşünme
12 Ampirik aşağıdan-yukarıya düşünme
13 Alandaki Güncel Tartışmalar
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Facione, Peter A. (2011). Think critically. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Crews-Anderson, Timothy A. (2007). Critical Thinking and Informal Logic. Tirril: Humanities-Ebooks.
Walton, Douglas (2008). Informal Logic: A Pragmatic Approach. Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sınıf içi tartışma
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci:
1. Derste öğretilen temel kavramları tanımlayacak ve açıklayacaktır.
2. Yazılı ve sözlü iletişimde argümanlarını açıklayacak ve savunacaktır.
3. Çeşitli akıl yürütme türlerini ayırt edecek, uygulayacak ve bunların güçlü ve güçsüz yönlerini açıklayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve tartışmalara katılması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra duyurulacaktır

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34