DERS ADI

: Aile İçi Uyuşmazlıklar ve Çözüm Yolları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5016 Aile İçi Uyuşmazlıklar ve Çözüm Yolları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri aile içi anlaşmazlıklar, kökeni ve doğası konusunda bilgilendirmek, aile içi anlaşmazlıkların, arabuluculuk gibi alternatif uyuşmazlık yöntemleri ile yönetilmesi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1 Aile içi anlaşmazlıkların çözüm sürecinin incelenmesi
2   ÖÇ2 Barışçıl aile anlaşmazlıkların çözüm sürecinin parçası olma
3   ÖÇ3 kişiler arası müzakere ve aile araulbuuluğunun, anlaşmazlık çözüm sürecine katkısın incelenmesi
4   ÖÇ4 vaka incelemesi
5   ÖÇ5 VAKA İNCELEMELERİNİN RAPOR EDİLMESİ

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile içi dinamikleri anlamak
2 Aile içi dinamikleri anlamak
3 Aile arabuluculuğu modelleri ve yaklaşımlarını bilmek
4 Aile arabuluculuğu modelleri ve yaklaşımlarını bilmek
5 Aile arabuluculuğu beceri ve teknikleri
6 Aile arabuluculuğu beceri ve teknikleri
7 Özel konular
8 VİZE
9 Boşanma arabuluculuğu
10 Boşanma arabuluculuğu
11 Aile çocuk arabuluculuğu
12 Kültürel konular ve aile arabuluculuğu
13 Etik standartlar ve güvenirlik
14 Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Taylor, A. (2002). The handbook of family dispute resolution: mediation theory and practice. San Francisco: Jossey-Bass
2. James, P. (2001). The divorce mediation handbook: everything you need to know. San Francisco: Jossey-Bass
3. Stoner, E. K. (2006). Divorce without court: a guide to mediation & colloborative divorce. Nolo.
4. Friedman, G. (1993). A guide to divorce mediation. How to reach a fair, legal settlement at a fraction of the cost. New York: Workman Publishing.
5. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
6. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
7. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
8. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155
ÖK.244
ÖK.34544
ÖK.455
ÖK.5