DERS ADI

: Çocuklarda Sensori-Motor Fizyoterapi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5071 Çocuklarda Sensori-Motor Fizyoterapi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BİLGE KARA

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı


Bu ders çocuklarda görülen sensori-motor bozuklukların normal gelişim üzerindeki etkilerinin ve sensori-motor bozukluklarda fizyoterapi değerlendirmesi ve tedavisinin öğretilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Normal gelişimi bilir
2   Sensori-motor bozuklukların normal gelişim üzerindeki etkilerini bilir
3   Sensori-motor bozukluğu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmesini yapar
4   Sensori-motor bozukluğu olan çocuklarda tedavi programını planlar
5   Sensori-motor bozukluğu olan çocuklarda sensori-motor eğitim yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Normal gelişim
2 Görme özürlü çocuğun gelişimi
3 İşitme özürlü çocuğun gelişimi
4 Motor özürlü çocuğun gelişimi
5 Otistik çocuğun gelişimi
6 Mental retarde çocuğun gelişimi
7 Down sendromlu çocuğun gelişimi
8 Down sendromunda sensori-motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve eğitimi
9 Hidrosefali nedenleri ve normal gelişim üzerindeki etkileri
10 Sipina bifida etyolojisi, tipleri ve prognozu
11 Sipina bifida da sensori-motor fonksiyonların değerlendirilmesi
12 Sipina bifida da sensori-motor fonksiyonların eğitimi
13 Serebral paralizi etyoloji, tipleri ve prognozu
14 Serebral paralizide sensori-motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve eğitimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Development and Disabilities: Intellectual, Sensory and Motor Impairments
(Hodapp RM)
2- The Development Of Sensory, Motor And Cognitive Capacities In Early Infancy: From Sensation To Cognition
(Simion F,Butterworth G.)

Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: DEÜ Kütüphanesi, elektronik dergi ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme ödev ve performansa göre yapılcaktır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeler sunum ve ödevlerden oluşmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin iki öğretim üyesi vardır. Her hafta sorumlu öğretim üyesi tarafından Cuma günü saat 10.20-12.00 benim tarafımdan 2 ders saati olarak işlenecektir. Konulara göre ders anlatımından sorumlu olan öğretim üyeleri haftalık çizelgede belirtilmiştir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 3 42
Ödev Hazırlama 13 2 26
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.4111
ÖK.511111