DERS ADI

: Pediatrik Nörolojide Fizyoterapi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5069 Pediatrik Nörolojide Fizyoterapi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜLAY TARSUSLU ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

lokomotor sistem gelişimini etkileyen hastalıklarda koruyucu, tedavi edici ve destekleyici fizyoterapi yaklaşımlarının geliştirilmesi ve uygulanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Doğumsal, neonatal, nörolojik ve edinsel nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımlarını bilir
2   Obes çocuklarda fizyoterapi yaklaşımlarını bilir
3   Özürlü ve sağlıklı çocuklarda fizyoterapi yaklaşımlarını bilir
4   Lokomotor sistemi etkileyen hastalıklarda değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
5   Lokomotor sistemi etkileyen hastalıklarda koruyucu, tedavi edici ve destekleyici fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular.
6   Kanıta dayalı uygulamaları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve konu paylaşımları
2 Pediatrik fizyoterapide kanıta dayalı karar verme
3 Motor kontrol, motor öğrenme
4 Yürüme, gelişimi ve analizi
5 Kas iskelet gelişimi ve adaptasyonu
6 Serebral palsi ve fizyoterapi-rehabilitasyonu
7 Obstetrik brakial pleksüs yaralanmaları, fizyoterapi ve rehabilitasyonu
8 Spinal kord yaralanmaları
9 Beyin yaralanmaları: travmatik beyin yaralanmaları, beyin tümörleri, boğulmalar
10 Gelişimsel koordinasyon bozuklukları
11 Çocuklarda motor ve kognitif bozukluklar
12 Spina bifida ve rehabilitasyonu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Elektronik dergi ve kitaplar
Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Darl W. Vander Linden. Physical therapy for children. Third edition, Elsevier saunders, 2011
Yardımcı kaynaklar:
Physical Therapy for children. Suzan K. Campbell. Second edition, Saunders, 2000
Pediatric Physical therapy. Jan S. Tecklin. Fourth Edition, 2008, Lippincott Williams&Wolters Kluwer business

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ödev/sunum teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeler vize ve final sınavından oluşmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Tülay Tarsuslu Şimşek

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.41111
ÖK.51111
ÖK.6111