DERS ADI

: Serebral Palside Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5086 Serebral Palside Fizyoterapi ve Rehabilitasyon SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜLAY TARSUSLU ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Serebral palsinin (SP) tanımı, tipleri, klinik özellikleri, fizyoterapi değerlendirmesi ve tedavisinin öğretilmesini, multidisipliner yaklaşımları ve önemi öğretmek, farklı olgu sunumları ile birlikte teorik ve pratik bilgi ve becerisini arttırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Serebral palsi (SP) tanımı, etyoloji, patogenezi, sınıflaması ve klinik özelliklerini bilir.
2   SP nin değerlendirmesinde kullanılan yöntemleri bilir
3   SP tedavisinde kullanılan farklı uygulamaları bilir
4   SP de olguya özel değerlendirme ve tedavi programı uygular.
5   Kanıta dayalı uygulamaları bilir.
6   kanıta dayalı uygulamaları bilir
7   Kanıta dayalı uygulamaları bilir.
8   Kanıta dayalı uygulamaları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Serebral palsi, terminoloji, sınıflama, etyoloji, patofizyolojisi
2 SP de klinik özelliklere göre değerlendirm
3 SP tedavisinde genel yaklaşımlar ve prensipler
4 Nörogelişimsel tedavi yaklaşımlar
5 SP tedavisinde güncel yaklaşımlar
6 SP tedavisinde alternatif tıp yaklaşımları, kanıta dayalı uygulamalar
7 SP tedavisinde tamamlayıcı tıp uygulamaları, kanıta dayalı uygulamalar
8 SP de cerrahi yaklaşımlar, öncesi ve sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
9 SP de botulinum toksin uygulamaları, öncesi ve sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
10 SP rehabilitasyonunda ergoterapi uygulamaları
11 SP fizyoterapi ve rehabilitasyonunda aile temelli yaklaşımlar ve aile eğitimi
12 Spastik tip SP lilerde kanıta dayalı değerlendirme ve tedaviyi içeren olgu çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Marcia Stamer. Posture and movement of the child with cerebral palsy. 2000. A Harcourt Health Sciences Company, USA.
2. Suzan Campbell, Darl W. Vander Linden, Robert J. Palisano. Physical therapy for children. Third edition. 2006, Elsevier, USA
3. Karen J. Dodd, Christine Imms, Nicholas F. Taylor. Physiotherapy and occupational therapy for people with cerebral palsy. A problem-based approach to assessment and management. 2010, Mac Keith Press, London, UK
4. Freeman Miller. Cerebral palsy. 2005, Springer Science+Business Media, Inc. New York, USA.

Yardımcı kaynaklar:
Diğer ders materyalleri: DEÜ Kütüphanesi, elektronik dergi ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 14 3 42
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111
ÖK.21
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.51111
ÖK.6111
ÖK.7111
ÖK.8111