DERS ADI

: EGZERSİZ REÇETESİ VE SAĞLIĞIN GELİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4004 EGZERSİZ REÇETESİ VE SAĞLIĞIN GELİŞİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HÜLYA TUNA

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrencilerin toplumda özel ihtiyaçları olan kişilerin fitnes ve sağlığını geliştirmek için egzersiz programı oluşturma ve uygulama, fizyoterapistin toplumda yaşayan bireylerin hayat boyu egzersize güvenli katılımı konusundaki eğitimci ve sağlığı geliştirici rolü, etkili egzersiz programları ile ilgili kanıtları araştırma ile ilgili bilgi ve becerilerini artırmak.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumda özel ihtiyaçları olan grupların ve bireylerin fitnes ve sağlığını geliştirmek için gerekli egzersiz programını oluşturmayı bilir.
2   Toplumda özel ihtiyaçları olan grupların ve bireylerin fitnes ve sağlığını geliştirmek için oluşturduğu egzersiz programını uygulamayı açıklar
3   Fizyoterapistin toplumda yaşayan bireylerin hayat boyu egzersize güvenli katılımı konusundaki eğitimci ve sağlığı geliştirici rolünü bilir.
4   Toplumda özel ihtiyaçları olan bireyler için etkili egzersiz programları ile ilgili kanıtları araştırır ve yorumlar.
5   Konuyla ilgili bilgileri sentezler ve ulaştığı sonuçları sözlü ve görsel olarak sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İçeriğin oluşturulması, ders programı, sunum programının oluşturulması
2 Egzersize Fizyolojik Tepkiler Fiziksel Aktivite ile İlişkili Yararlar ve Riskler
3 Egzersize katılım öncesi sağlık değerlendirmesi
4 Egzersiz reçetesinin genel ilkeleri
5 Egzersiz ve yaşlılar
6 Sarkopeni ve egzersiz
7 Fibromiyalji ve egzersiz
8 Osteoporoz ve egzersiz
9 Araştırma haftası
10 Artrit ve egzersiz
11 Hipertansiyon ve egzersiz
12 Obezite ve egzersiz
13 Diyabetes mellitus ve egzersiz
14 Egzersizi Teşvik için Davranış Teorileri ve Stratejileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

David P. Swain, Brian C. Leutholtz. Exercise Prescription-2nd Edition : A Case
Study Approach to the ACSM Guidelines, 2007. Human kinetics, Champaign. ISBN:
0736066802, ISBN13:9780736066808.

Yardımcı kaynaklar:
Kamala Shankar. Exercise prescription, 1998. Hanley&Belfus inc/Philadelphia. ISBN:
1560532580, ISBN13: 9781560532583

Junjie Xiao - Physical Exercise for Human Health-Springer Singapore (2020)

ACSM s Guidelines for Exercise Testing and Prescription-LWW (2017)

American College of Sports Medicine - ACSM s Exercise Testing and Prescription-LWW (2018)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, sunum hazırlama, probleme dayalı öğretim


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yoktur.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Hülya Tuna
hulya.tuna@deu.edu.tr
4124942
DEÜ Fizik tedavi ve Reh YO


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.


Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.5111