DERS ADI

: TOPLUMSAL DUYARLILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 1035 TOPLUMSAL DUYARLILIK SEÇMELİ 0 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HÜLYA TUNA

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrencilerin evrensel deg erler ve insan hakları ile yerel / bo lgesel ihtiyac larla ilgili farkındalığını arttırarak çevresel ve toplumsal sorunları çözmeye yönelik proje tasarlamayı öğrenmeleri amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevresel ve toplumsal ihtiyaçlarla ilgili farkındalığı artar, düşünür ve tartışır.
2   Sosyal eşitsizliklere ve dezavantajlı bireylere/topluluklara karşı duyarlılığı artar.
3   Dayanışma duygusu gelişir.
4   Üniversiteye ve topluma aidiyet duyguları gelişir.
5   Girişimcilik becerisi ve ekip çalışmasına yatkınlık artar
6   Sorunlara çözüm odaklı yaklaşabilmesini sağlar.
7   Proje tasarlamayı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevresel ve toplumsal farkındalık. Toplumsal duyarlılığın önkoşulları Projelerde amaç, kapsam ve ekip, Hülya Tuna Barış Gürpınar
2 Yürütülen proje örnekleri,Proje konusu ön tartışma Hülya Tuna Barış Gürpınar
3 Proje taslak sunum Hülya Tuna Barış Gürpınar
4 Proje uygulama
5 Proje uygulama
6 Proje uygulama
7 Proje uygulama/proje Tartışma Hülya Tuna Barış Gürpınar
8 Proje tartışma Hülya Tuna Barış Gürpınar
9 ara rapor teslim
10 Proje uygulama
11 Proje uygulama
12 Proje uygulama
13 Proje uygulama
14 Proje çıktılarının değerlendirilmesi-Proje final rapor sunumu Hülya Tuna Barış Gürpınar
15 Proje çıktılarının değerlendirilmesi-Proje final rapor sunumu Hülya Tuna Barış Gürpınar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AYDEDE, Ceyda. (2007), Yükselen Trend: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: MediaCat
Kitapları
JENKINS, Rhys.(2005), Globalization, Corporate Social Responsibility and Poverty,
International Affairs
Cochrane A, Collins P, Horwood JP.Barriers and opportunities for hepatitis B testing and contact tracing in a UK Somali population: a qualitative study. Eur J Public Health. 2016 Feb 15

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

örgün öğretim, proje geliştirme, proje yürütme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin 2 öğretim üyesi vardır. İlgili hafta sorumlu öğretim üyesi ya da üyeleri tarafından programda sadece belirtilen haftalarda pazartesi günleri 15.30-17.45 saatleri arasında 2 ders saati olarak işlenecektir. Tamamı uygulalama/saha çalışması olarak görünen ders programının içeriği pandemi koşullarına ugyun şekilde ilerleyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Hülya Tuna
hulya.tuna@deu.edu.tr
Barış Gürpınar
baris.gurpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Proje Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15453
ÖK.2553
ÖK.3553
ÖK.45453
ÖK.5553
ÖK.654453
ÖK.75533