DERS ADI

: Aktüerya ve Risk Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 4202 Aktüerya ve Risk Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜÇKAN YAPAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı risk ve sigorta ile ilgili bilgilerin ve hasar modelleri uygulamasının anlatılmasıdır. Bunların yanında risk primi ve rezerv kavramlarının hasar modellerinde hesaplamasının yapılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Olasılık teorisi ile ilgili genel tekrar yapar.
2   Bireysel ve Kolektif risk modellerini öğrenirler
3   Hasar başına oluşan ortalama hasar miktarını ve hasar başına oluşan hasar miktarının varyansını hesaplayabilirler.
4   Frekans modellerini oluşturabilirler.
5   Birleşik Hasar Modellerini oluşturabilir ve oluşan hasarı tahminleyebilir.v
6   Oluşan hasarın modifikasyonlarını hesaplayabilir ve modelleyebilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Risk ve Sigorta
2 Hasar modellerine giriş
3 Olasılık ve moment çıkaran fonksiyonların bulunması Bireysel ve Kolektif risk modelleri Çift katlı beklenen değer teoremi
4 Bireysel ve Kolektif risk modelleriyle ilgili örnek çözümleri
5 Hasar Şiddet Modelleri
6 Hasar miktarı için sürekli dağılım aileleri Oluşan hasar miktarının modifikasyonları
7 Hasar başına oluşan hasar miktarının beklenen değer ve varyansı
8 Arasınav
9 Hasar Frekans Modelleri Hasar frekans modellerinin çeşitleri Bileşik ve karma frekans modelleri
10 Oluşan hasar miktarının frekans modelleriyle belirlenmesi
11 Hasar başına oluşan hasar frekansı
12 Bileşik hasar modelleri
13 Risk Primi
14 Rezerv

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kaas, R., Gooaverts, M., Dhaene, J., Denuit, M., Modern Actuarial Risk Theory. Kluwer Academic Publishers, 2001.
Yardımcı kaynaklar: Daykin, C.D., Pentikainen, T., Pesonen, M., Practical Risk Theory for Actuaries. Chapman-Hall, 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 Q Quiz
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + Q * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + Q * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guckan.yapar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 23 23
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13445
ÖK.23445
ÖK.33445
ÖK.43445
ÖK.53445
ÖK.63445