DERS ADI

: Nesneye Yönelik Programlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİL 2012 Nesneye Yönelik Programlama ZORUNLU 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BARIŞ TEKİN TEZEL

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Amacı

Bu ders ile hedeflenen, nesne tabanlılık kavramına ve nesne tabanlı programlamaya giriş, nesne tabanlı çözümleme ve tasarım, nesne yönelimli program geliştirmektir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler nesne tabanlı kavramlar, gereklilikleri, güçlü ve zayıf yönleri konusunda bilgi sahibi olacaklar, sistemleri nesne tabanlı yaklaşımla çözümleme yeteneğini kazanacak ve bu sistemleri nesneye yönelik programlama dillerinde tasarlayabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nesne tabanlı programlama kavramlarının anlaşılması
2   İyi tasarlanmış algoritma geliştirmek
3   Nesne tabanlı problemlerin algoritmik çözümlerini geliştirebilmek
4   Nesne tabanlı bir dilde program yazabilmek
5   Çeşitli nesne tabanlı programlama dillerinde temel düzeyde programlama yeteneğinin kazandırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Sınıflara ve Nesnelere Giriş
3 Kontrol İfadeleri, Metotlar ve Diziler
4 Sınıflar ve Nesneler: Derin bir bakış, Kapsüleme
5 Kalıtım ve Çok biçimlilik
6 İstisna İşleme
7 Grafiksel Kullanıcı Ara yüzü
8 Arasınav
9 Katarlar, Dosyalar ve Nesne Serileştirme
10 Genel Koleksiyonlar, Genel Sınıflar ve Metotlar
11 Eşzamanlılık ve Çok iş Parçacığı
12 Tasarım Desenleri
13 Tasarım Desenleri (devam)
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Algan, S., Her Yönüyle C#, Pusula Yayıncılık, 2013.
Watson K., et al., Beginning Visual C# Programming, Wiley Pub., 2012.

Yardımcı kaynaklar:
Deitel, P. Deitel, H., Java How to Program; 9th Edition, Pearson, 2012.
Deitel, P. Deitel, H., Visual C# How to Program, 5th Edition, Pearson, 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev ve tartışma, problem çözümü.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, Ödevlerin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında gelinecek. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mete.eminagaoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 8 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155545
ÖK.25555
ÖK.3555445
ÖK.45555
ÖK.55555