DERS ADI

: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TOLGA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin gelişimsel özelliklerini öğrenmek; öğrenme-öğretme sürecine ilişkin kuram ve ilkeler ile sınıf yönetimine ilişkin geliştirilen ilkeleri uygulamak; öğrenilen kuram ve ilkeler ışığında öğretim planları hazırlamak planları uygulamak, değerlendirme görevlerinde başarılı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2   Davranışçı öğrenme kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilme
3   Bilişsel öğrenme kuramını birbirleriyle kıyaslayabilme
4   Bilişsel ve davranışçı öğrenme kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilme
5   Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanım ve işlevleri bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim-Psikoloji ilişkisi Tanımı-alt alanları, sınıf uygulamaları.
2 Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlarını öğrenme.
3 Gelişime etki eden faktörleri kavrama.
4 Gelişim ilkeleri, gelişim görevlerini öğrenme.
5 Gelişim dönemleri ve özelliklerini kavrama.
6 Bilişsel gelişim, Piaget'in Bilişsel Gelişim Kuramını kavrama.
7 Freud'un ve Erikson'un Psikoseksüel Gelişim Kuramı kavrama.
8 Ahlak Gelişimi , Piaget'in Ahlak Gelişim Kuramı -Kohlberg'in Ahlak Gelişim Kuramını kavrama.
9 Öğrenme kuramlarını öğrenme
10 Davranışçı öğrenme kuramlarını öğrenme
11 Klasik koşullanmayı öğrenme
12 Edimsel Koşullanma, Sosyal Öğrenme Kuramını öğrenme.
13 Bilişsel kuramlar, Gestalt İşaret Kuramı öğrenme.
14 Öğrenmeden,öğretime.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:

1. Erden,M. ve Akman, Y. (2011) Eğitim Psikolojisi,Arkadaş Yayınevi, Ankara.
2. Aydın, B., Akbağ, M., Tuzcuoğlu, S.,Yaycı, L., Ağır, M. (2005) Gelişim ve Öğrenme,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara

Yardımcı Kaynaklar:

3. Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın
4. Bacanlı, H. (2003) Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
5. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelim ve Öğrenme: Kuramdan Uygulamaya. Burdur: Ertem Matbaacılık.
6. Yavuzer, H. (2000). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum-uygulama, tartışma, soru-cevap, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1354
ÖK.2435
ÖK.3543
ÖK.4354
ÖK.5435