DERS ADI

: GELENEKSEL TÜRK SPORLARI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 5008 GELENEKSEL TÜRK SPORLARI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Geleneksel Türk Sporlarımızın tarihsel boyutu, sosyo-kültürel durumunun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım şekillerinin tartışılması, seçili geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) uygulaması, organizasyon ve öğretimdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu;
2   Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
3   Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu
2 Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu
3 Geleneksel Türk sporlarının toplumsal işlevi
4 Geleneksel Türk Sporlarının Özellikleri
5 Geleneksel Türk Sporlarının Modern Spor Yansımaları
6 Güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu
7 Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu
8 Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu
9 Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu
10 Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu
11 Cirit spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu
12 Kızak spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43 58.
Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43 58.
Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133
ÖK.23
ÖK.333