DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 5005 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlk insanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk insanoğlunun var olduğu günlerdeki yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini öğrenme
2   İlk uygarlıklarda ve ilk medeniyetlerde oynanan oyunların kavranması
3   Oyunların spora nasıl dönüştüğü
4   Antik Yunan ve Roma döneminde spor anlayışı ve spor tesislerinin incelenmesi
5   Orta Çağ ve Yeniçağda spor anlayışının nasıl olduğunun kavranması
6   Antik Yunan da başlayan olimpiyatların kuruluş ve kaldırılış nedenleri ile modern olimpiyatlar kuruluşu, amaçları ve günümüzde uygulanışının anlaşılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması
2 İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor
3 Sümerler,Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor
4 Giritte spor
5 Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim
6 Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi
7 Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar
8 Ara sınav
9 Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri
10 Antik olimpiyatlarının kaldırılma nedenleri
11 Batı Anadolu daki antik spor tesisleri hakkında bilgi
12 Orta ve yeni çağda spor anlayışı
13 Türkiye de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Alpman, C. (1972) Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul.
Swaddling, J, (2000) Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul

Yardımcı kaynaklar:
Akurgal, E. (1998)Anadolu Uygarlıkları, İstanbul.
Saltık, S. (1995) Antik Stadyumlar, İstanbul.
Kahraman,A. (1995) Osmanlı Devletinde Spor,Ankara.
Alexiou,S. (1991). Minos Uygarlığı, İstanbul.
Keten,M. (1993)Türkiye de Spor,Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, kavrama ile, sunumlar; araştırma, tartışma, aktarma ile,
değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
E-mail: hakan.serifoglul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 6 3 18
Final Sınavına Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.243
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.633